Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
2875 bytes afegits ,  12:12 24 nov 2021
[[Archiu:Mancomunidades integrales Badajoz nombres def.svg|thumb|250px|Localisació de la Mancomunitat de Sierra Suroeste en la [[Província de Badajoz]]]]

La '''Comarca de Sierra Suroeste''', és una de les comarques en que es dividix [[Extremadura]] ([[Espanya]]), situada en la [[província de Badajoz]]. Es correspon en la [[Mancomunitat de Sierra Suroeste]], que com diu el seu nom, està situada en el suroest de la província de Badajoz. Llimita al [[nort]] en les comarques de [[Comarca de Tierra de Badajoz|Terra de Badajoz]] i [[Comarca de Tierra de Barros|Tierra de Barros]], al [[sur]] en el riu Ardila, que la separa d'[[Andalusia]] i [[Portugal]], a l'[[est]] en les comarques de [[Comarca de Zafra - Rio Bodión|Zafra - Rio Bodión]] i [[Comarca de Tentudía|Tentudía]] i a l'[[oest]] en la [[comarca de Llanos de Olivenza]] i en Portugal.

== Geografia ==
Per esta comarca passa Sierra Morena, en la que es troben moltes les serres i hi ha gran varietat de rius, tots afluents del Guadiana, Guadiana, que deixa a menys de 30 km l'embassament de Alqueva, en Portugal. Ademés, ací hi ha varis embassaments rellevants, com els de Brovales, Valuengo i Zaos.

== Flora i Fauna ==
En esta comarca hi ha molts eixemplars de [[porc]] ibèric de bellota, també cridat "Pata Negra", que fa que esta comarca siga una de les zones espanyoles que més productes del porc produïx. Conviuen en ells gran cantitat [[Cavall|cavalls]], [[Ovella|ovelles]], [[Cabra|cabres]], [[Vaca|vaques]], [[ruc|rucs]], [[Mula|muls]] i [[Gallina|gallines]]. En la caça, destaquen els [[Cérvol (animal)|cérvols]], els [[Javalí|javalins]] i els [[rabosot|rabosots]].

També habiten més de 30 parelles de [[cigonya]] negra. També es troben cigonyes en els campanars de distintes iglésies de la zona.

En esta comarca hi ha gran cantitat de [[Carrasca|carrasques]] i [[Surer|sureres]], dels que es trau el [[suro]] i el [[carbó]]. Existixen, pero en menor cantitat, [[oliveres]], castanyers i vinyes. Per a decorar les places, hi ha gran cantitat de moreres i [[Palmera (vegetal)|palmeres]].

== Municipis i pedanies ==
Els municipis que pertanyen a la mancomunitat, són els següents:

{| class="wikitable sortable"
|-
! Municipi
|-
| [[Brovales]], [[pedania]] de Jerez de los Caballeros
|-
| [[Fregenal de la Sierra]]
|-
| [[Higuera la Real]]
|-
| [[Jerez de los Caballeros]]
|-
| [[La Bazana]], pedania de Jerez de los Caballeros
|-
| [[Oliva de la Frontera]]
|-
| [[Salvaleón]]
|-
| [[Salvatierra de los Barros]]
|-
| [[Valencia del Mombuey]]
|-
| [[Valuengo]], pedania de Jerez de los Caballeros
|-
| [[Valle de Matamoros]]
|-
| [[Valle de Santa Ana]]
|-
| [[Zahínos]]
|-
|}

== Vore també ==
* [[Comarques de la província de Badajoz]]
* [[Província de Badajoz]]

[[Categoria:Geografia de la província de Badajoz]]
[[Categoria:Comarques de la província de Badajoz]]
154 882

edicions

Menú de navegació