Canvis

1270 bytes afegits ,  18:08 12 abr 2024
Pàgina nova, en el contingut: «La revista '''Saó''' és una revista valenciana d'ideologia cristiana i pancatalanista que començà a editar-se en l'any 1976, en perio…»
La revista '''Saó''' és una revista valenciana d'ideologia cristiana i [[Pancatalanisme|pancatalanista]] que començà a editar-se en l'any [[1976]], en periodicitat mensual.

== Història ==

Fon una de les primeres revistes editades en català des de l'instauració de la democràcia en Espanya. La seua inspiració és cristiana basada en el [[Concili Vaticà II]], tracta temes d'actualitat, culturals, socials i religiosos.

La revista defén l'unitat cultural i llingüística -valencià i català- de la [[Comunitat Valenciana]] junt a [[Catalunya]] i les [[Illes Balears]].

Celebra un sopar anual a on es fa un homenage ad alguna personalitat cultural de lo que ells nomenen com a ''[[Països Catalans]]''.

En l'any [[2009]] la [[Generalitat Valenciana]] va cancelar el conveni pel qual la revista anava a organismes públics, com per eixemple biblioteques. Este fet va provocar una crisis en la revista i es va solucionar per mig de la busca de nous subscriptors.

Des de l'any [[2010]] està dirigida per [[Vicent Boscà Perelló]].

== Guardons ==

En [[2012]] va rebre en [[L'Eliana]] el guardó a l'Us Social del Valencià otorgat per [[Escola Valenciana]].

== Enllaços externs ==

* [https://es.wikipedia.org/wiki/Sa%C3%B3 Revista Saó en Wikipedia]
31 932

edicions