Canvis

241 bytes afegits ,  24 maig
Llínea 1: Llínea 1: −
[[File:Manolo Morán 43.jpg|thumb|250px|<center>'''Manolo Morán en l'any [[1943]]'''</center>]]
+
{{Biografia|
'''Manuel Morán León''' ([[Madrit]], [[30 de decembre]] de [[1905]] - † [[San Joan d'Alacant]], [[27 d'abril]] de [[1967]]) fon un actor espanyol.
+
| nom = Manolo Morán
 +
| image = [[Archiu:Manolo Morán 43.jpg|150px]]
 +
| peu = Manolo Morán en l'any [[1943]]
 +
| nacionalitat = [[Espanya|Espanyola]]
 +
| ocupació = Actor
 +
| data_naix = [[1905]]
 +
| lloc_naix = [[Madrit]]
 +
| data_mort = [[1967]]
 +
| lloc_mort = [[Sant Joan d'Alacant]], [[Regne de Valéncia]]
 +
}}
 +
'''Manuel Morán León''' ([[Madrit]], [[30 de decembre]] de [[1905]] - † [[Sant Joan d'Alacant]], [[27 d'abril]] de [[1967]]) fon un actor espanyol.
    +
== Biografia ==
 
Despuix de finalisar el seus estudis d'aparellador es dedicà a representant comercial, empleat d'una oficina de segurs, director d'una revista deportiva i inclús àrbit de [[boxeig]]. No inicia la seua carrera d'actor fins a l'inici de la [[Guerra Civil Espanyola]], actuant en teatre.
 
Despuix de finalisar el seus estudis d'aparellador es dedicà a representant comercial, empleat d'una oficina de segurs, director d'una revista deportiva i inclús àrbit de [[boxeig]]. No inicia la seua carrera d'actor fins a l'inici de la [[Guerra Civil Espanyola]], actuant en teatre.
   −
Inicia la seua carrera cinematogràfica una volta acabada la guerra, i s'especialisa en personages de registre còmic i arrelada popular i castiça, dels quals els màxims exponents foren els seus personages en ''[[Bienvenido Mr. Marshall]] '' ([[1952]]), de [[Luis García Berlanga]] i ''[[Manolo, guardia urbano]] '' ([[1956]]), de [[Rafael J. Salvia]]. La seua trayectòria es va mantindre més o manco constant fins a la seua mort i arriba a rodar més de cent películes, sent u dels grans actors còmics en el cine espanyol dels anys 40 i 50, junt a [[Pepe Isbert]] (en el que coincidí en 29 títuls) i [[Tony Leblanc]].
+
Inicia la seua carrera cinematogràfica una volta acabada la guerra, i s'especialisa en personages de registre còmic i arrelada popular i castiça, dels quals els màxims exponents foren els seus personages en ''[[Bienvenido Mr. Marshall]] '' ([[1952]]), de [[Luis García Berlanga]] i ''[[Manolo, guardia urbano]] '' ([[1956]]), de [[Rafael J. Salvia]].  
 +
 
 +
La seua trayectòria es va mantindre més o manco constant fins a la seua mort i arriba a rodar més de cent películes, sent u dels grans actors còmics en el cine espanyol dels anys 40 i 50, junt a [[Pepe Isbert]] (en el que coincidí en 29 títuls) i [[Tony Leblanc]].
    
== Filmografia seleccionada ==
 
== Filmografia seleccionada ==