Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
4 bytes eliminats ,  15 agost
Text reemplaça - 'Oropesa' a 'Orpesa'
Llínea 1: Llínea 1: −
[[File:Torre del Rei en Oropesa del Mar (Castellón).jpg|thumb|250px|Torre del Rei en Orpesa ([[Castelló]])]]
+
[[File:Torre del Rei en Orpesa del Mar (Castellón).jpg|thumb|250px|Torre del Rei en Orpesa ([[Castelló]])]]
 
La '''Torre del Rei''' està situada en el [[municipi]] d'[[Orpesa]], en la comarca de la [[Plana Alta]].
 
La '''Torre del Rei''' està situada en el [[municipi]] d'[[Orpesa]], en la comarca de la [[Plana Alta]].
    
== Història ==
 
== Història ==
La Torre del Rei és una torre de guaita i vigilància de forma quadrada situada en un promontori -''Punta de les Llanses''- de la costa d'Oropesa -el Cap d'Oropesa- junt a la mar. En l'any [[1413]] el rei [[Ferrando I d'Antequera]] la manà construir per a poder defendre's dels atacs dels [[Pirata|pirates]]. El nom de ''Punta de les Llanses'' fa referència a una dotació fixa de soldats per a la vigilància dels perills provinents de la mar, sobretot per les incursions de pirates berberescs o abordage a la navegació.
+
La Torre del Rei és una torre de guaita i vigilància de forma quadrada situada en un promontori -''Punta de les Llanses''- de la costa d'Orpesa -el Cap d'Orpesa- junt a la mar. En l'any [[1413]] el rei [[Ferrando I d'Antequera]] la manà construir per a poder defendre's dels atacs dels [[Pirata|pirates]]. El nom de ''Punta de les Llanses'' fa referència a una dotació fixa de soldats per a la vigilància dels perills provinents de la mar, sobretot per les incursions de pirates berberescs o abordage a la navegació.
   −
Oropesa pel seu accidentat llitoral arribarà a contar des del [[sigle XVI]] en 3 torres de guaita formant part d'un sistema defensiu que cobria tota la frontera marítima valenciana i espanyola. Les torres avisaven dels possibles avistaments, de torre en torre en tot el Regne de Valéncia, sobre la presència de moros en la costa.
+
Orpesa pel seu accidentat llitoral arribarà a contar des del [[sigle XVI]] en 3 torres de guaita formant part d'un sistema defensiu que cobria tota la frontera marítima valenciana i espanyola. Les torres avisaven dels possibles avistaments, de torre en torre en tot el Regne de Valéncia, sobre la presència de moros en la costa.
    
Entre [[1413]] i [[1534]] se té notícia de la construcció de la Torre junt a la construcció d'un monasteri anex per a presentar una presència humana de manera fixa en el seu lloc d'assentament encara que prou difícil pel seu despoblament a causa del perill.  
 
Entre [[1413]] i [[1534]] se té notícia de la construcció de la Torre junt a la construcció d'un monasteri anex per a presentar una presència humana de manera fixa en el seu lloc d'assentament encara que prou difícil pel seu despoblament a causa del perill.  

Menú de navegació