Canvis

Pàgina nova, en el contingut: «L''''Associació Cultural l'Horta de Valéncia''' o simplement '''Associació Cultural l'Horta''' és una entitat cultural valenciana i valencianista. == Hist…»
L''''Associació Cultural l'Horta de Valéncia''' o simplement '''Associació Cultural l'Horta''' és una entitat cultural valenciana i valencianista.

== Història ==

L'Associació Cultural l'Horta de Valéncia naixqué de la mà del seu fundador Manuel García-Pardo.

== Objectius ==

Des del seu començament el seu propòsit ha segut la recuperació del ric patrimoni rural valencià i recolzar des d'ella, la cultura, l'identitat, les festes, la música, les tradicions i la [[Llengua Valenciana]] i como no, la promoció del producte autòcton i més valencià fomentant el consum de proximitat.

== Recuperació del patrimoni ==

L'associació s'ha convertit en un referent dins i fòra de Valéncia en la recuperació de festes tan antigues i eventualment perdudes de l'horta valenciana com la festa de la Puríssima Concepció celebrada en el marc incomparable de l'horta de Forn d'Halcedo, els cants d'Albaes i danses populars en tabal i dolçaina, organisació anual de concursos de Belems hortelans o la difusió de tradicions que mostren com era la forma particular valenciana de fer els velatoris als chiquets fallits menors de 8 anys, rodejats d'unes celebracions molt particulars, com ha segut la recent recreació feta pels festers de l'horta del velatori de l'Albaet.
31 971

edicions