Pasticet de moniato

(Redirigit des de «Pastiç de moniato»)
Pasticets de moniato
Pasticets de moniato

El pasticet de moniato, també conegut com pasticet de Nadal, és un dolç tipic valencià que se sol fer per al Nadal i la Semana Santa, encara que hui en dia podem trobar-los durant casi tot l'any.

IngredientsEditar

Per a la confitura de moniato:

Per a la massa dels pasticets:

Preparació de la confituraEditar

Pelem els moniatos i els posem a coure en poca aigua, per a acte seguit passar-los pel passapurés. En acabant, en una caçola de fanc, juntem tots els ingredients de la confitura i quan comence a bollir ho deixem coure a foc lent durant una hora i quart, remoguent en regularitat per a que no es creme. Quan estiga al punt llevem les rames de canella.

Preparació de la massa dels pasticetsEditar

Mesclem tots els ingredients líquits, afegim la farina i treballem be la massa fins que estiga fina. Despuix dividim la massa en tants troços com pasticets vullgam fer, fent boles i aplanant-les despuix. Una volta fet açò, posem en mig de cada coqueta un poc de confitura de moniato i la tanquem per la mitat com si fora una empanadilla, tancant be els bordes en els dits. Pintem els pasticets en ou i els decorem en sucre per damunt abans de clavar-los en el forn a 230º.

Finalment ho fornegem fins que dore la pasta i en acabant els deixem fora per a que se gelen, tenint ya preparats un dels dolços més típics de la gastronomia valenciana.