Diferència entre les revisions de "Ramón Ferrer Navarro"

Sense resum d'edició
 
(No es mostren 11 edicions intermiges d'4 usuaris)
Llínea 2: Llínea 2:
| nom = Ramón Ferrer Navarro  
| nom = Ramón Ferrer Navarro  
| image =  
| image =  
[[Archiu:Ramon Ferrer.png|200px|miniaturadeimagen|centre|Ramón Ferrer]]
| peu =  
| peu =  
| nacionalitat = [[Espanya|Espanyola]]  
| nacionalitat = [[Espanya|Espanyola]]  
Llínea 10: Llínea 11:
| lloc_mort =   
| lloc_mort =   
}}
}}
'''Ramon Ferrer Navarro''' ([[Vilarreal]], [[1946]]) és un historiador [[Comunitat Valenciana|valencià]], doctor en Història Migeval per l'[[Universitat de Valéncia]], i president de l'[[Acadèmia Valenciana de la Llengua]] (AVL) des de l'any [[2011]].
'''Ramon Ferrer Navarro''' ([[Vilarreal]], [[1946]]) és un historiador [[Comunitat Valenciana|valencià]], doctor en Història Migeval per l'[[Universitat de Valéncia]]. Fon acadèmic de la [[Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] (RACV) ([[1984]]-[[2014]]). Acadèmic de l'entitat [[Pancatalanisme|pancatalanista]],  [[Acadèmia Valenciana de la Llengua]] (AVL), des de la seua fundació, i president des de l'any [[2011]] fins a [[2022]].


== Biografia ==
== Biografia ==
Llínea 30: Llínea 31:
== Cites ==
== Cites ==


Ramón Ferrer com a president de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), en una entrevista publicada en el periòdic ''[[Mediterráneo]]'' el 22 d'abril de 2012, entre atres coses, diu:
Ramón Ferrer, abans del seu canvi ideològic, era un dels referents en quan a la defensa de l'identitat i l'història valenciana.
 
* Sobre el [[9 d'Octubre]] i el [[Regne de Valéncia]]:
 
{{Cita|Esta Terra te una denominacio, Regne de Valencia. No valen uns atres noms: Llevant, Regio Valenciana, etc... En canvi, Regne de Valencia mostra que eixa part te personalitat propia, que fon un estat independent.
 
En esta Terra se parla una llengua, que es la valenciana. L'idioma no es una qüestio cientifica en el sentit de ser mer producte d'una ciencia sino al reves; una ciencia -la Filologia- es producte de la llengua. I aixo perque la llengua es un fenomen social per a la comunicacio dels homens entre si. I com a tal fenomen social es obra del poble que es qui fa la llengua, la modifica i li posa nom com a amo que es d'ella. La Filologia no te mes missio que estudiar lo que el poble fa en la llengua seua. L'idioma valencià ha existit segles sense filolecs i sense filolecs precisament ha produit una lliteratura esplendida. I el poble valencià li ha dit i li diu valenciana a la llengua que parla.|'9 d'Octubre' (''[[Diario de Valencia]]'', 9.10.2001), per Ramon Ferrer}}
 
* Sobre la repoblació del [[Regne de Valéncia]] durant la Reconquista:
 
{{Cita|[[Joan Reglà]], Catedratic d'Historia, catala per a mes senyes, diu sobre la repoblacio posterior a la reconquista: "els pioners aragonesos i catalans de l'esmentada repoblació doscentista no passaven de ser una minoria molt prima", coincidint en [[Antonio Ubieto|Ubieto]], [[Ambrosio Huici|Huici Miranda]] (u dels millors arabistes d'Europa) i [[Felip Mateu i Llopis|Mateu i Llopis]] que considerava que en la repoblacio cristiana del Regne de Valencia va haver prevalencia d'un fondo indigena. Esta corrent historica es estudiada i defesa per ilustres investigadors com: [[Roc Chabàs|Roque Chabás]], [[Honori Garcia i Garcia|Honorio García]], [[Francesc Carreras i Candi|Carreras i Candi]], [[Julià Ribera i Tarragó|Julián Ribera]], [[Ambrosio Huici Miranda]], [[Miguel Gual Camarena|Gual Camarena]], [[Julià San Valero|Julià San Valero Aparisi]], [[Antonio Ubieto Arteta]], [[Francisco Roca Traver|Roca Traver]], [[Thomas F. Glick]], [[R.I. Burns]], [[Vicent Lluís Simó Santonja|Vicent Simó Santonja]], [[Desamparats Cabanes]], [[Ramón Ferrer Navarro|Ramón Ferrer]], [[Leopolt Peñarroja]], [[José Vicente Gómez Bayarri|Gómez Bayarri]] i un llarc etcetera.|[[Ampar Cabanes]]}}
 
=== President de la AVL ===
 
Ramón Ferrer com a president de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), en una entrevista publicada en el periòdic ''[[Mediterráneo]]'' el 22 d'abril de [[2012]], entre atres coses, diu:


{{Cita|''Recuperar TV3 a Castelló és de sentit comú en un territori unit per la llengua.''}}
{{Cita|''Recuperar TV3 a Castelló és de sentit comú en un territori unit per la llengua.''}}
Referent a la polèmica de la definició de "Valenciano" (referint-se a la llengua) per part de la [[Real Acadèmia Espanyola]] (RAE), apareix la següent notícia en el periòdic ''[[Mediterráneo]]'' de 2 de juliol de [[2013]]:
{{Cita|''Polémica en torno a la definición de la lengua en la RAE. La AVL replica al PP que catalán y valenciano son la misma lengua... Ferrer: "Lo que quiero es que la lengua se cultive y se hable, no usarla como arma".''}}


== Obra ==
== Obra ==


Ramon Ferrer és autor de varis monogràfics sobre fonts, comerç migeval valencià, repoblament, institucions, minories i toponímia, entre els quals es pot citar ''El Llibre del Repartiment del Regne Valencià''; ''Coses vedades en 1393''; ''L'exportació valenciana en el segle XIV''; ''Conquista i repoblació del Regne de Valéncia''; ''Documents i dades per a un estudi toponímic de la regió valenciana''; ''La Valéncia de Lluís Vives''; ''Ausiàs March i la seua época''.
Ramon Ferrer és autor de varis monogràfics sobre fonts, comerç migeval valencià, repoblament, institucions, minories i toponímia, entre els quals es pot citar ''El Llibre del Repartiment del Regne Valencià''; ''Coses vedades en 1393''; ''L'exportació valenciana en el sigle XIV''; ''Conquista i repoblació del Regne de Valéncia''; ''Documents i senyes per a un estudi toponímic de la regió valenciana''; ''La Valéncia de Lluís Vives''; ''Ausiàs March i la seua época''.


== Vore també ==
== Vore també ==
Llínea 44: Llínea 63:
* [[Acadèmia Valenciana de la Llengua]]
* [[Acadèmia Valenciana de la Llengua]]
* [[Història contemporànea de la llengua valenciana]]
* [[Història contemporànea de la llengua valenciana]]
 
 
== Enllaços externs ==
== Enllaços externs ==


Llínea 52: Llínea 71:
* [http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2014/03/06/presidente-academia-dimite-racv-polemica/1087191.html El presidente de la Acadèmia dimite de la RACV tras la polémica por la definición de valenciano - ''Levante'']
* [http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2014/03/06/presidente-academia-dimite-racv-polemica/1087191.html El presidente de la Acadèmia dimite de la RACV tras la polémica por la definición de valenciano - ''Levante'']


[[Categoria:Biografies]]
[[Categoria:Valencians]]
[[Categoria:Valencians]]
[[Categoria:Historiadors]]
[[Categoria:Historiadors]]
[[Categoria:Historiadors valencians]]
[[Categoria:Historiadors valencians]]
[[Categoria:Escritors]]
[[Categoria:Escritors valencians]]
[[Categoria:Escritors valencians]]
[[Categoria:Pancatalanisme]]
[[Categoria:Pancatalanisme]]
[[Categoria:Catalanisme]]
[[Categoria:Catalanisme]]
[[Categoria:Acadèmics AVLL]]
[[Categoria:AVLL]]