Diferència entre les revisions de "Ramón Ferrer Navarro"

 
Llínea 32: Llínea 32:


Ramón Ferrer, abans del seu canvi ideològic, era un dels referents en quan a la defensa de l'identitat i l'història valenciana.
Ramón Ferrer, abans del seu canvi ideològic, era un dels referents en quan a la defensa de l'identitat i l'història valenciana.
* Sobre el [[9 d'Octubre]] i el [[Regne de Valéncia]]:
{{Cita|Esta Terra te una denominacio, Regne de Valencia. No valen uns atres noms: Llevant, Regio Valenciana, etc... En canvi, Regne de Valencia mostra que eixa part te personalitat propia, que fon un estat independent.
En esta Terra se parla una llengua, que es la valenciana. L'idioma no es una qüestio cientifica en el sentit de ser mer producte d'una ciencia sino al reves; una ciencia -la Filologia- es producte de la llengua. I aixo perque la llengua es un fenomen social per a la comunicacio dels homens entre si. I com a tal fenomen social es obra del poble que es qui fa la llengua, la modifica i li posa nom com a amo que es d'ella. La Filologia no te mes missio que estudiar lo que el poble fa en la llengua seua. L'idioma valencià ha existit segles sense filolecs i sense filolecs precisament ha produit una lliteratura esplendida. I el poble valencià li ha dit i li diu valenciana a la llengua que parla.|'9 d'Octubre' (''[[Diario de Valencia]]'', 9.10.2001), per Ramon Ferrer}}


* Sobre la repoblació del [[Regne de Valéncia]] durant la Reconquista:
* Sobre la repoblació del [[Regne de Valéncia]] durant la Reconquista: