Anar al contingut

Diferència entre les revisions de "Confederació Germànica"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
mSense resum d'edició
mSense resum d'edició
 
(No es mostra una edició intermija d'un usuari)
Llínea 1: Llínea 1:
[[Image:Map-GermanConfederation.svg|300px|right]]
[[Image:Map-GermanConfederation.svg|300px|right]]


La '''Confederació Germànica''' (en [[idioma alemà|alemà]], ''Deutscher Bund'', «Confederació Alemanya») va ser una unió establida en [[1815]] pel [[Congrés de Viena]], va agrupar a 39 estats alemanys en una confederació d'estats soberans baix la presidència de la [[Casa d'Àustria]]. Va succeir a la [[Confederació del Rin]], creada el [[1806]] per [[Napoleó I]] en substitució del [[Sacre Imperi Romano-Germànic]]. Creada per mantindre la seguritat dels múltiples chicotets estats del desaparegut [[Sacre Imperi Romano-Germànic]], segons es determinà en el [[Tractat de París (1814)|Tractat de París]] de [[1814]], la Confederació no suponia cap concessió al creixent [[nacionalisme alemany]], perqué este no és del gust de [[Viena]].
La '''Confederació Germànica''' (en [[idioma alemà|alemà]], ''Deutscher Bund'', «Confederació Alemanya») va ser una unió establida en l'any [[1815]] pel [[Congrés de Viena]], va agrupar a 39 estats alemanys en una confederació d'estats soberans baix la presidència de la [[Casa d'Àustria]]. Va succeir a la [[Confederació del Rin]], creada el [[1806]] per [[Napoleó I]] en substitució del [[Sacre Imperi Romano-Germànic]]. Creada per mantindre la seguritat dels múltiples chicotets estats del desaparegut [[Sacre Imperi Romano-Germànic]], segons es determinà en el [[Tractat de París (1814)|Tractat de París]] de [[1814]], la Confederació no suponia cap concessió al creixent [[nacionalisme alemà]], perqué este no és del gust de [[Viena]].


[[Categoria:Confederació Germànica]]
[[Categoria:Confederació Germànica]]

Última revisió del 08:12 1 ago 2017

Archiu:Map-GermanConfederation.svg

La Confederació Germànica (en alemà, Deutscher Bund, «Confederació Alemanya») va ser una unió establida en l'any 1815 pel Congrés de Viena, va agrupar a 39 estats alemanys en una confederació d'estats soberans baix la presidència de la Casa d'Àustria. Va succeir a la Confederació del Rin, creada el 1806 per Napoleó I en substitució del Sacre Imperi Romano-Germànic. Creada per mantindre la seguritat dels múltiples chicotets estats del desaparegut Sacre Imperi Romano-Germànic, segons es determinà en el Tractat de París de 1814, la Confederació no suponia cap concessió al creixent nacionalisme alemà, perqué este no és del gust de Viena.