Diferència entre les revisions de "Carrasca"

Taxobox
Afig categories
Llínea 19: Llínea 19:


És un arbre [[perennifoli]] natiu de la regió mediterrànea de talla mijana, encara que pot aparéixer en forma d'arbust, condicionat per les característiques de [[pluja]] o pel terreny en el que es trobe.
És un arbre [[perennifoli]] natiu de la regió mediterrànea de talla mijana, encara que pot aparéixer en forma d'arbust, condicionat per les característiques de [[pluja]] o pel terreny en el que es trobe.
== Descripció ==
El ''Quercus ilex'' és un un arbre de talla mijana a gran, de creiximent lent i copa densa,redona i ampla.
- Fulla: simples, alternes, de forma ovada o lanceolada, de marge sancer o  dentat, coriàcies. L’anvers és vert fosc i lluent,  revers clar. Perennifòlia.
- Flor: monoic, florix a la primavera (abril-maig), en flors senzilles agrupades en aments groguencs penjants.
- Fruït: tipo núcula, fruït sec indehiscent, nomenat bellota, de gust dolç o amarg segons varietats.
- Soca: grisenca, llisa en eixemplars joves i progressivament més rugosa i fissurada en l’edat.
== Hàbitat ==
Espècie rústica, tolerant la sequera. Preferix terrenys calcaris. S’associa freqüentment a atres ''Quercus'', com el coscoll (''Q. coccifera'') o el roure valencià (''Q. faginea'').
== Taxonomia ==
''Quercus ilex'' fon descrita per Linnaeus i publicat en el ''Species Plantarum'' l’any 1753.
== Etimologia ==
- Quercus: nom genèric del llatí, que designava igualment al roure i a la carrasca.
- ilex: nom llatí per a la carrasca.


== Enllaços externs ==
== Enllaços externs ==