PayPal

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Revisió de 16:08 23 gin 2025 per Revert (Discussió | contribucions) (Pàgina nova, en el contingut: «'''PayPal''' és una empresa estatunidenc de servici de pagament en llínea a nivell internacional. La plataforma servix d'alternati…»)
(difs.) ← Revisió anterior | Revisió actual (difs.) | Revisió següent → (difs.)
Anar a la navegació Anar a la busca

PayPal és una empresa estatunidenc de servici de pagament en llínea a nivell internacional. La plataforma servix d'alternativa al pagament per chec o per targeta bancària.

Història

PayPal fon fundada en 1998 en Palo Alto, Califòrnia. Originalment creada baix el nom de Confinity per Peter Thiel i Max Levchin, se fusionà en X.com d'Elon Musk en 2000. En 2002, l'empresa ixqué a borsa i fon adquirida per eBay. En 2015, PayPal se separà d'eBay, convertint-se en una empresa independent.

Funcionament

El servici principal de PayPal permet als usuaris:

  • Enviar i rebre diners en llínea
  • Realisar pagaments en comerços electrònics
  • Gestionar transferències bancàries

Els usuaris poden pagar en llocs web que accepten PayPal sense compartir la seua informació financera, utilisantse només un correu electrònic i una contrasenya.

Expansió i innovació

PayPal ha experimentat un creiximent significatiu:

  • Opera en més de 200 països
  • Gestiona millons de transaccions diàries
  • Ha adquirit diverses companyies com Braintree, Venmo i Zettle

Controvèrsies

  • En 2013, una investigació mostrà com PayPal evitava pagar imposts en França1
  • En 2016, els palestins protestaren contra la discriminació en l'us del servici en els territoris palestins
  • PayPal ha bloquejat contes d'organisacions pro-palestines, generant polèmica

Enllaços externs