Nicolas-Louis de Lacaille
Nicolas_Louis de Lacaille (Rumigny, 15 de març de 1713 - † París, 21 de març de 1762) fon un astrònom francés. És conegut principalment per haver catalogat prop de dèu mil estreles i quarantadós, objectes astronòmics. Donà nom a catorze constelacions d'un total de huitantahuit.
Biografia[editar | editar còdic]
Lacaille va estudiar Teologia, Matemàtica i Astronomia en el College de Lisieux de París. En l'any 1739 va ser ajudant de Cassini en l'establiment la Meridiana de París i en 1741 va ser elegit membre de l'Acadèmia de París. Entre els anys 1750 i 1754 es va dedicar a estudiar les estreles i constelacions de l'hemisferi austral per a lo que va viajar al Cap de Bona Esperança, la part més austral del continent africà. Despuix d'este estudi va publicar el Coelum Australe Stelliferum la seua obra més afamada.
Obra[editar | editar còdic]
Entre les seues numeroses obres destaquen:
- Leçons elementaires d'astronomie
- Leçons d'astronomie (París 1746)
- Éphémérides des mouvements célestes depuis 1745-75 (París 1745-63)
- Astronomiae fundamenta (París 1757)
- Observations faites au cap de Bonne-Espérance (París 1763)
- Tables solaires (París 1758)
- Tables de logarithmes (París 1760)
- Leçons élémentaires de Mathématiques (1741)
Referencies[editar | editar còdic]
- «Planetary Names: Crater, craters: La Caille on Moon». Gazeteer of Planetary Nomenclature (en anglés). «Ficha del cráter lunar La Caille»
Bibliografia[editar | editar còdic]
- Evans, David S. (1992). Lacaille: astronomer, traveller; with a new translation of his journal. Tucson: Pachart.
de La Caille, N.L. (1976). Travelsat the Cape, 1751-53: an annotated translation of Journal historique du voyage fait au Cap de Bonne-Espérance
Enllaços externs[editar | editar còdic]
Wikimedia Commons alberga contingut multimèdia sobre Nicolas-Louis de Lacaille.