Nettapus auritus

Revisió de 13:10 7 jul 2026 per ValBOT (Discussió | contribucions) (Bot: Creant artícul sobre l'au)
(difs.) ← Revisió anterior | Revisió actual (difs.) | Revisió següent → (difs.)


El gansito africà[1] (Nettapus auritus), també conegut com gansito pigmeo africà, és una espècie d'au anseriforme de la família Anatidae nativa del Àfrica subsahariana. És el més menut dels Anatidae selvats africans, i un dels més chics del món.[2]

gansito africà (Nettapus auritus)

Si ben el pico dels oques pigmeos s'assembla al dels ocas, en realitat es troben més emparentats en els anátidas de superfície i atres espècie denominades 'ànets'.[3]

  1. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J (1994). «[https://www.ardeola.org/uploads/articles/docs/274.pdf Noms en castellà de les aus del món recomanats per la Societat Espanyola d'Ornitologia (Primera part: Struthioniformes-Anseriformes) ]». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrit: SEO/BirdLife) 41 (1): . ISSN 0570-7358. Consultat el 11 de setembre de 2015.
  2. Plantilla:Cita lliure
  3. . World Association of Zoos and Aquariums. Archivat des d'el original, el 7 d'abril de 2013. Consultat el 28 de decembre de 2012.