Sciurus aberti
La farda de Abert (Sciurus aberti) és una espècie de rosegador de la família Sciuridae.

Característiques
editarÉs un animal menut, d'uns 50 cm de llongitut més una coa de la mitat del seu cos de llarga. El seu pelaje és gris en la panza blanca i en l'esquena una banda rojosa. Les característiques més notable que ho diferencia d'atres fardes són els mechones de pèl en les seues orelles, que descollen varis centímetros per damunt d'elles.
Distribució geogràfica
editarHabita en els arbres de les Montanyes Rocoses, d'a on és endèmica, abundant en els estats d'Arizona, Nou Mèxic i Colorat, podent trobar-se fins a en les montanyes del nort de Mèxic.
Hàbitat
editarEsta espècie està molt relacionada en els boscs de coníferes frets i secs de l'interior en la montanya, entre 1.600 i 2.600 m s. n. m. Sol preferir per a viure, alimentar-se i fer els seus nius en el seu interior els arbres de roure blau, ginebreres, pins comuns i, sobretot, pins ponderosa, alimentant-se de les seues llavors i atres coses que troba pel bosc.
Referències
editarEnllaços externs
editar- Erro al crear miniatura: Wikimedia Commons alberga contingut multimèdia sobre Sciurus aberti.
Sciurus aberti en Wikispecies.