Basílica del Rosario (Lourdes)
La Basílica del Rosari de Lourdes (en francés: Notre Dona'm du Rosaire de Lourdes) és una iglésia catòlica i basílica menor dins del Santuari de La nostra Senyora de Lourdes en França. El seu tema principal és la celebració i representació del Rosario.
Història
[editar | editar còdic]La Basílica del Rosari de Lourdes és la tercera de les iglésies terminades en el lloc, despuix de la Cripta i la Basílica superior. Va ser dissenyada per l'arquitecte Leopold Hardy i terminada en 1899. Va ser consagrada en 1901 i té capacitat per a 1500 fidels. El seu estil està influenciat per l'arquitectura bizantina.
En juliol de 2006 l'interior i l'exterior de la basílica varen ser àmpliament renovats i els mosaics, molts dels quals s'estaven deteriorant, varen ser restaurats.
Nau central
[editar | editar còdic]La nau és oberta i circular, coronada per una cúpula. La cúpula conté setze vidrieres circulares. Els quinze espais entre estes finestres signifiquen les quinze décades del rosari tradicional.
La nau està rodejada per quinze capelles laterals més menudes, una per a cada u dels Misteris tradicionals del Rosario. A l'esquerra de la nau es troben els Misteris gozosos; en el centre, darrere del santuari, els Misteris Dolorosos, i a la dreta els Misteris Gloriosos.
Cada capella lateral consta d'un gran mosaic en una image central que representa el tema d'eixe Misteri, i una inscripció en llatí. Dins de l'image més gran pugues haver imàgens més chicotetes de temes relacionats. Per eixemple, la capella lateral situada just darrere de l'altar conté una representació de la Coronació d'Espines, que està coronada per una image del Arca de l'Aliança (vejau la figura).
La majoria dels mosaics duen una data d'al voltant de 1900. En cada capella lateral hi ha un chicotet altar en sis vés-les.
En la paret superior del santuari hi ha un mosaic que representa a María en els braços estesos i la llegenda Parell Marie à Jésus ("A través de María cap a Jesús").[1] Esta representació, d'una dòna molt jove mirant directament cap a davant, s'ajusta molt més a les descripcions de Bernadette sobre l'aparició que l'estàtua icònica en la caseta de la Gruta.
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ Oliver Todd, The Lourdes Pilgrim, Matthew James Publishing, 2003, p. 44.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Basílica del Rosario (Lourdes)» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.