Centre Nacional d'Biotecnología

El Centre Nacional d'Biotecnología (CNB) és un centre estratègic del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) en un objectiu mixt acadèmic i de transferència de tecnologia en l'àrea de la Biotecnología. La missió del centre és trobar solucions innovadores als grans reptes de la societat europea en les àrees de salut, alimentació i mig ambient.
Encara que la seua creació pel Govern data de 1985, la seua inauguració es va produir el 9 de juliol de 1992.[1]
Història i organisació
[editar | editar còdic]Encara que la seua creació pel Govern data de 1985, l'inauguració de el CNB es va produir el 9 de juliol de 1992.[1] El centre va nàixer en la finalitat de promoure l'investigació multidisciplinar en Espanya i cobrir la brecha existent entre l'investigació bàsica i les aplicacions industrials.
En 2013 el centre va ser reconegut per un jurat internacional com a Centres d'Excelència Sever Ochoa en l'àrea de les Ciències de la Vida i la Medicina.[2]
Durant les seues décades d'història el CNB ha creixcut i evolucionat d'acort en les necessitats socials. Actualment, el CNB és un dels centre d'investigació més grans d'Espanya. Conta en uns 70 grups d'investigació i 18 servicis científic-tècnics. En total conta aproximadament en 700 treballadors entre científics, tècnics i administratius.
Des de 2009 en, els 70 grups d'investigació de el CNB s'organisen en sis departaments:
- Dept. d'Estructura d'Macromolécula
- Dept. de Biologia Molecular i Celular
- Dept. d'Biotecnología Microbiana
- Dept. de Genètica Molecular de Plantes
- Dept. d'Inmunología i Oncología
- Dept. de Biologia de Sistemes
Objectius
[editar | editar còdic]La principal missió de el CNB és generar coneiximents d'alt nivell científic i desenrollar tecnologies emergents per a afrontar quatre dels grans reptes de la societat actual: malalties infeccioses, malalties en components inflamatorias i càncer, producció sostenible d'aliments i contaminació ambiental. Experts en biologia molecular i celular, genètica, anàlisis d'image, biofísica i bioinformática generen coneiximents d'alt nivell científic i treballen per a complir estos objectius.
Ademés, el CNB està integrat dins del Campus d'Excelència (CEI) UAM+CSIC i en les seues instalacions es formen científics i personal tècnic altament qualificat, s'assessora a empreses i organismes oficials en temes biotecnológicos i es realisa una important funció de difusió de la seua investigació en publicacions científiques i mijos informatius.
Des de la seua creació, i gràcies al continu esforç de tot el seu personal científic i administratiu, el CNB s'ha convertit en un dels principals centres de biologia molecular de tota Europa.
D'acort en la seua pàgina web,[3] els principals objectius de el CNB són:
- Adquirir coneiximents i desenrollar noves tecnologies en les àrees de la salut humana i animal, l'agricultura, la microbiologia i el mig ambient.
- Transferir els alvanços científics per a benefici de la nostra societat.
- Formar futures generacions d'investigadors i tecnólogos.
- Informar i fer partícip a la societat dels alvanços i beneficis de la Biotecnología.

Referències
[editar | editar còdic]- ↑ 1,0 1,1 «El Centre Nacional d'Biotecnología tira a anar en un director cessat».
- ↑ «Pàgina en www.idi.mineco.gob.es». Archivat des d'el original, el 16 de febrer de 2016. Consultat el 12 de febrer de 2016.
- ↑ «Pàgina en www.cnb.csic.es».
- Este artícul conté una traducció derivada de «Centro Nacional de Biotecnología» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.