Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
9 bytes afegits ,  22:01 4 nov 2019
m
sense resum d'edició
Llínea 3: Llínea 3:  
[[File:Mehrere Kaki.JPG|thumb|250px|Caqui]]
 
[[File:Mehrere Kaki.JPG|thumb|250px|Caqui]]
   −
El '''quequi''' o '''caqui''', alguns solen nomenar-lo "palosanto" (del [[japonés]] ''kaki'', mat. sign.) és un arbre caducifoli ''Diospiros Kaki'', de la família de les ebenàcees, de cop redonenc en flors grogues i fruit comestible. El seu fruit també rep el mateix nom, és dolç i carnós, de forma redonenca similar a una [[poma]] i tant el color com la forma sembla ser una [[Tomata|tomata]].
+
El '''quequi''' o '''caqui''', alguns solen nomenar-lo en [[castellà]] ''palosanto'', (del [[japonés]] ''kaki'') és un arbre caducifoli ''diospiros Kaki'', de la família de les ebenàcees, de cop redonenc en flors grogues i fruit comestible. El seu fruit també rep el mateix nom, és dolç i carnós, de forma redonenca similar a una [[poma]] i tant el color com la forma pareix ser una [[Tomata|tomata]].
    
== Orige ==  
 
== Orige ==  
   −
Encara que prové de [[China]] i [[Japó]], en l'actualitat n'hi han zones en la [[Comunitat Valenciana]] a on es cultiva i la seua producció és molt important.
+
Encara que prové de [[China]] i [[Japó]], en l'actualitat hi han zones en la [[Comunitat Valenciana]] a on se cultiva i la seua producció és molt important.
    
== Cultiu valencià ==
 
== Cultiu valencià ==
   −
Des de fa varis anys, es cultiva sistemàticament en la comarca de la [[Ribera del Xúquer]] i en la ribera del Riu Segura, a on ha aplegat a substituir un producte tan tradicional, encara que devaluat, com la [[Taronja|taronja]]. La varietat autòctona "Roig Lluent" és l'única amparada en la denominació d'orige "Quequi Ribera del Xúquer". Sorgí de forma espontànea com a conseqüència de la sembra de llavors en el marge d'una parcela en el terme municipal de l'Alcudia. Cap a l'any [[1960]] s'[[Empeltar|empelta]] la primera plantació en el terme municipal de [[Carlet]]. A partir d'eixos moments el quequi o caqui tingué un ràpit creiximent. Hui esta varietat supon més del 95 per cent del caqui cultivat en la Comunitat Valenciana, havent alcançat en l'actualitat una producció propenca a les 25.000 tonellades.  
+
Des de fa alguns anys, se cultiva sistemàticament en la comarca de la [[Ribera del Xúquer]] i en la ribera del Riu Segura, a on ha aplegat a substituir un producte tan tradicional, encara que devaluat, com la [[Taronja|taronja]]. La varietat autòctona "Roig Lluent" és l'única amparada en la denominació d'orige "Quequi Ribera del Xúquer". Sorgí de forma espontànea com a conseqüència de la sembra de llavors en el marge d'una parcela en el terme municipal de l'Alcudia. Cap a l'any [[1960]] s'[[Empeltar|empelta]] la primera plantació en el terme municipal de [[Carlet]]. A partir d'eixos moments el quequi tingué un ràpit creiximent. Hui esta varietat supon més del norantacinc per cent del quequi cultivat en la Comunitat Valenciana, havent conseguit en l'actualitat una producció pròxima a les 25.000 tonellades.  
    
== Enllaços externs ==
 
== Enllaços externs ==
1492

edicions

Menú de navegació