Extracte de vainilla


El extracte de vainilla o essència de vainilla, com ben el seu nom ho indica és un concentrat - que s'utilisa per a saborizar menjars i begudes - obtingut de la baïna o chaucha de la vainilla (gènero de orquídees que produïx un frut del com s'obté este saborizante, despuix d'un senzill procés de maceración). Conté alcohol en el seu 50% que ho torna inflamable pero s'evapora durant la cocció.
Modo de preparació
[editar | editar còdic]S'obté posant a macerar una cantitat concorde de chauchas de vainilla (vainilla planifolia), en un flasco contenint un licor de forta graduació alcohòlica, com per eixemple "Vodca" i es deixa macerar al voltant de tres mésés. Després d'este procés s'obté una substància de color àmbar, de consistència líquida, i característic aroma a vainilla.[1]
Usos
[editar | editar còdic]Li l'utilisa en la preparació de menjars, preferentment darrerias i dolçs, i també per a saborizar algunes begudas.
També s'ampra per a elaborar gelats en particular el de vainilla (cridat en Veneçola de mantecado).
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ Finalment tenim els extractes de vainilla naturals, que s'obtenen macerando les baïnes en etanol d'alta graduació (per eixemple: vodca, aguardiente o rom). Estos extractes són més cars, sobretot si són de calitat (la qual depén en gran part del temps que haja estat la mescla en maceración). Font: https://eremumeharrak.wordpress.com/2007/11/23/extracte-de-vainilla/
- Este artícul conté una traducció derivada de «Extracto de vainilla» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.