Home de Sidrón
Aparència
Es coneix com a home de Sidrón als restants òsseus humans trobats en 1994 en la cova del Sidrón, en el concejo asturià de Piloña (Espanya).
S'enquadren dins dels neandertalés que varen habitar en Astúries fa 120.000 anys, encara que segons alguns estudis ho daten en tan sol 45.000 anys. Tenien una estatura que variava entre els 1,63 i 1,74 metros.
Els restants trobats en la cova són principalment mandíbules i dents, junt en un húmer. Es trobaven pràcticament en la superfície, lo que fa descartar que anaren enterrats. També varen aparéixer instruments de pedra (26 restants de sílex) realisats en la tècnica pròpia del musteriense.
Referències
[editar | editar còdic]- Este artícul conté una traducció derivada de «Hombre de Sidrón» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.