Anar al contingut

La mort d'Honorio

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià

La mort d'Honorio és la quarta novela de l'escritor veneçolà Miguel Otero Silva. Publicat per Editorial Losada en l'any 1963.

La narrativa descriu la situació dels presos polítics durant la dictadura de Marcos Pérez Jiménez. Pel seu llenguage, temàtica i referències directes, la novela va ser censurada en Espanya.

La novela consta de dos parts anomenades "quaderns". El primer quadern es titula Cinc que no varen parlar i narra el trasllat per via aérea de cinc presos (quatre dels quals havien segut torturats en les dependències de la SN del Paraís) des de la Presó Modele de Caracas a la Presó Nova de Ciutat Bolívar.

Els cinc personages són identificats per la seua professió (La forqueta de llibres, el periodiste, el mege, el capità i el barber). El segon quadern, titulat La mort d'Honorio, funciona com un epílec a les històries de cada u dels presos.

El fil narratiu transcorre durant els mesos finals de la dictadura de Marco Pérez Jiménez i gira entorn a la figura d'Honorio, fill del barber, de qui el restant dels presos se senten en certa medida pares emotius.[1]

Referències

[editar | editar còdic]
  1. La fabulación de la realitat en la narrativa de Miguel Otero Silva. Nieves María Concepció Lorenzo. Llectura: En l'Universitat de l'Estany (Espanya), 1997.