Anar al contingut

Museu de Gavá i Parc Arqueològic Mines de Gavá

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià

El Museu de Gavá i Parc Arqueològic Mines de Gavá, fundat en 1978, està format per dos equipaments: el Museu de Gavá i el Parc Arqueològic de les Mines de Gavá.[1] Forma part de la Ret de Museus Locals de la Diputació de Barcelona.

Museu de Gavá

[editar | editar còdic]
Archiu:Museu de Gavà Torre Lluc foto Benet Solina Viquipèdia.jpg
Torre Lluc, sèu del Museu de Gavá.

El Museu de Gavá té la seua sèu en la torre Lluc, una casa d'estiueig d'una família burguesa construïda en 1799. L'edifici conta en una sala polivalent en el sòtol, sales d'exposicions temporals i un taller didàctic en la planta baixa, i l'exposició permanent «Gavá, les veus del paisage» en la planta noble. La visita es complementa en un jardí botànic de plantes autòctones, agrupades en els distints ambients del massiç del Garraf i del delta del Llobregat.[1]

La Casa Museu també conta en un mòdul multisensorial cridat "La Mirada Tàctil", un espai d'interpretació tàctil especialment adaptat i dissenyat per als visitants que presenten algun tipo de dificultat visual, ceguera o movilitat reduïda.[2]

Exposició permanent

[editar | editar còdic]

L'exposició permanent, inaugurada en 2002, propon un recorregut per les distintes etapes de l'història, des dels temps geològics fins a l'actualitat, prestant especial atenció a la relació entre l'home i el paisage del Baix Llobregat. Entre les peces expostes destaca especialment la Venus de Gavá, una estàtua antropomorfa d'entre 5.500 i 5.000 anys d'antiguetat.

Parc Arqueològic Mines de Gavá

[editar | editar còdic]

El Parc Arqueològic Mines de Gavá, inaugurat en 2007, permet visitar el jaciment de les Mines Prehistòriques de Gavá, les mines en galeria més antigues d'Europa, dedicades a l'extracció de variscita.[1] El Parc Arqueològic complementa la visita al jaciment en recreació en tecnologies audiovisuals i multimèdia de l'entorn natural i social dels seus pobladors.[3]


Referències

[editar | editar còdic]
  1. 1,0 1,1 1,2 VVAA (2002). Guia de la Xarxa de Museus Locals (en català), Barcelona: Enciclopèdia Catalana Revists i Col•leccionables / Oficina de Patrimoni Cultural, Diputació de Barcelona, pp. 34-35.
  2. diba.és (ed.): «La Mirada Tàctil. Gavà» (en català). Consultat el 27 de giner de 2012.
  3. parcarqueologic.cat (ed.): «Estructura i forma de la visita» (en català). Archivat des d'el original, el 8 de decembre de 2011. Consultat el 24 de giner de 2012.