Ofici de difunts (novela)
Aparència
Ofici de difunts és una novela de l'escritor veneçolà Arturo Uslar Pietri,[1] que reflexiona sobre la dictadura de Juan Vicente Gómez (cridat Aparicio Peláez en la novela), en la Veneçola d'entre 1903 i 1935.
Sinopsis
[editar | editar còdic]La novela narra l'història del dictador des de la veu del pare Solana, un retor corrupte i propenc al caudillo, qui ha gojat d'enormes privilegis durant la dictadura i que des de la mort d'este, es planteja el futur que li espera quan l'oposició, perseguida fins a llavors, conseguixca el poder.[2][3]
Resenyes
[editar | editar còdic]Se li ha senyalat com un dels eixemples de la novela del dictador, típica del boom llatinoamericà.[4]
Vore també
[editar | editar còdic]Referències
[editar | editar còdic]- ↑ «Uslar Pietri, l'escritor al que solament la ceguera va poder frenar» (en és). La Raó. Consultat el 2021-09-16.
- ↑ «“Oficie de difunts” d'Úslar Pietri: Les dictadures són exactament lo que semblen» (en és). Periodistes en Espanyol. Consultat el 2021-09-16.
- ↑ «Oficie de difunts | Editorial Drácena». editorialdracena. com. Consultat el 2021-09-16.
- ↑ «Quan els dictadors varen entrar en la lliteratura» (en és). Política Exterior. Consultat el 2021-09-16.
- Este artícul conté una traducció derivada de «Oficio de difuntos (novela)» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.