Anar al contingut

Papirs de Berlín

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià

Els Papirs de Berlín són una série de documents egipcíacs del Imperi Mig, datats entre 2160 i 1700 a. C., que varen ser trobats a principis de el XIX en la necròpolis de Menfis, Saqqara.

Papirs mèdics (Papirs de Berlín 3038)

[editar | editar còdic]

Contenen senyes mèdics, incloent la primera documentació coneguda referent a proves d'embaràs i és el tractat de pediatria més antic que es coneix, en conjurs i prescripcions mèdiques per a protegir tant a la mare com al recent naixcut aixina com per a tractar les malalties infantils.[1]

En els papirs 163 C i H i en els 164 A, B i C, es tracten els padecimientos de la zona perineal, en descripcions per a tractar hemorroides, prolapso, prurito, opressió, calor i benou (malaltia no identificada).[2]

Papirs matemàtics (Papirs de Berlín 6619)

[editar | editar còdic]

Atres papirs també tracten problemes matemàtics: contenen un indicat com l'àrea d'un quadrat de 100 és igual a la de dos quadrats més menuts que sugerix un cert coneiximent de lo que més alvance seria el Teorema de Pitágoras, encara que també podria tractar-se de solucionar equacions de segon grau.[3]

  1. «Breu història de la Pediatria» (en espanyol). Tensiómetro, n.º 50. Archivat des d'el original, el 16 d'agost de 2007. Consultat el 10. 08. 2007.
  2. «Antecedents Històrics Universals de l'Especialitat» (en espanyol). Societat Mexicana de Coloproctología, A.C. Archivat des d'el original, el 8 de setembre de 2007. Consultat el 10. 08. 2007.
  3. Gillings, Richard J. (1982). Matemàtiques en el temps dels Faraons (en anglés), Dover, New York.


Referències

[editar | editar còdic]