Anar al contingut

Rafael Casasempere Candela

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià

Rafael Casasempere Candela (Alcoy, 19 d'abril de 1826-Alcoy, 24 d'agost de 1889) va ser un fotógraf, fabricant de paper i comerciant valencià.

Biografia

[editar | editar còdic]

Està considerat com el primer fotógraf que va eixercir com a tal en la ciutat d'Alcoy junt en el seu soci Blas Vilaplana Andrés, de professió gravador. Va eixercir com a fotógraf provablement a partir de 1862 o 1863. Tenien abdós un estudi fotogràfic en el carrer Sant Llorenç número 4, en Alcoy.[1] No s'anunciaven en la prensa de l'época puix eren coneguts en Alcoy pel públic en general.

Practicava el retrat aixina com la targeta de visita en série, ya anara de personages célebres com para els seus clients. Com a mínim des de l'any 1871 va eixercir la fotografia en solitari fins al seu decés en el seu estudi fotogràfic alcoyà, ya sense el seu soci el gravador Blas Vilaplana Andrés.[2] Del seu treball com a fotógraf es conserven en l'actualitat diverses fotografies en format de targeta de visita en el seu sagell.

Va contraure nupcias en Rita Llorens. En 1871 se li concedix l'arrendament del Teatre Públic d'Alcoy. El seu fill, Alfonso Casasempere Llorens va editar una série de targetes postals sobre Alcoy.

Vore també

[editar | editar còdic]

Referències

[editar | editar còdic]
  1. Rodríguez Molina (2015). Els Crozat i atres fotógrafs alcoyans del sigle XIX (en castellà), Alcoy: Ajuntament d'Alcoy, pp. 57-58. ISBN 978-84-16186-12-9.
  2. Rodríguez Molina (2015). Els Crozat i atres fotógrafs alcoyans del sigle XIX (en castellà), Alcoy: Ajuntament d'Alcoy, pp. 57-63. ISBN 978-84-16186-12-9.

Bibliografia

[editar | editar còdic]