Som la nit

Som la nit (títul original, en alemán: Wir sind die Nacht) és una película alemana de l'any 2010 del director Dennis Gansel. Es tracta d'un thriller en temàtica vampírica ambientada en Berlín en Karoline Herfurth i Nina Hoss en els papers protagonistes. La presentació de la película va tindre lloc el 24 d'octubre de 2010 en el complex Kulturbrauerei de Berlín, i l'estrena en sales va ser el dia 28. Wolfgang Hohlbein va escriure una novela sobre la película basant-se en el guion.
Sinopsis
[editar | editar còdic]L'argument de la película tracta el història de Lena (Karoline Herfurth), una veintiañera conflictiva de Berlín que sobreviu gràcies a menuts robos. Per una de les seues fechorías, acaba coneixent a Tom (Max Riemelt), un jove comissari de policia que no conseguix arrestar-la i que ademés la troba molt atractiva. Una nit, Lena descobrix una rave clandestina organisada per Louise (Nina Hoss), que a pesar del seu bell aspecte és una vampiresa centenària. Louise dirigix un trio de vampireses compost per ella, per la melancòlica Charlotte (Jennifer Ulrich) i per la superficial i frívola Nora (Anna Fischer). Durant la festa, Louise, que s'ha enamorat de Lena, la mossega, per lo que es convertix en vampir. La transformació li resulta difícil a Lena, que es debat entre el fruïment de la llibertat i el lux que li permeten la seua nova vida i les seues noves companyeres, i els sanguinosos excessos que cada nit cometen, ademés de que no correspon l'amor de Louise. El comissari Tom i el seu companyer Lummer (Arved Birnbaum) investiguen els misteriosos crims, al mateix temps que Tom tracta de guanyar-se a Lena. No obstant, el canvi d'actitut de Lena i una afirmació d'un testic provoquen que Tom relacione a Lena en els assessinats. Un dia, la policia irromp en la suite a on s'estagen les vampireses, i en la fugida Nora no conseguix escapar. Al matí següent, Charlotte decidix ardir en l'eixida del sol, mentres Louise culpa a Lena de la pèrdua de Nora que, cansada, confessa a Tom la seua condició de vampiresa. Tom la protegix en la seua casa, pero el seu companyer Lummer ho descobrix i es duen als dos presos. Durant la nit, Louise assalta la presó i els llibera, duent-se a Tom en ella per a fer decidir-se a Lena entre ell o ella.
Crítica
[editar | editar còdic]
La película va rebre crítiques positives i va ser catalogada per l'agència alemana de valoració de películes i mijos (Deutsche Film- und Medienbewertung) en la categoria de «especialment valiosa» (Besonders wertvoll).[1][2][3][4][5]
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ «Gutachten der Deutschen Film- und Medienbewertung». Consultat el 9 de març de 2011.
- ↑ «Filmkritik von Rochus Wolff auf critic.de». Consultat el 9 de març de 2011.
- ↑ «Kritik zu Wir sind die Nacht bei welt.de». Consultat el 9 de març de 2011.
- ↑ Filmkritik bei cinema.de
- ↑ Filmkritik von kino.de
Bibliografia
[editar | editar còdic]- Wolfgang Hohlbein: Wir sind die Nacht, Heyne Verlag 2010, 608 pàgines, ISBN 978-3-453-26678-0
Referències
[editar | editar còdic]
- Este artícul conté una traducció derivada de «Somos la noche» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.