Diferència entre les revisions de "Luis Miguel Romero Villafranca"
| (No es mostren 5 edicions intermiges d'3 usuaris) | |||
| Llínea 33: | Llínea 33: | ||
* Entre els guardons associats a l'advocacia, s'inclouen també el Botó d'Or de la Mutualitat General de l'Advocacia, la seua màxima distinció, com a reconeiximent als servicis prestats ad esta entitat en els últims nou anys. | * Entre els guardons associats a l'advocacia, s'inclouen també el Botó d'Or de la Mutualitat General de l'Advocacia, la seua màxima distinció, com a reconeiximent als servicis prestats ad esta entitat en els últims nou anys. | ||
* Creu de l'Orde de San Raimundo de Peñafort (en valencià, Sant Ramon de Penyafort). | * Creu de l'Orde de San Raimundo de Peñafort (en valencià, Sant Ramon de Penyafort). | ||
| + | |||
| + | == Vore també == | ||
| + | * [[RACV]] | ||
== Referències == | == Referències == | ||
| Llínea 40: | Llínea 43: | ||
== Enllaços externs == | == Enllaços externs == | ||
| − | * [https://www.culturavalenciana.es/luis-miguel-romero-villafranca-donara-el-discurs-inaugural-de-lescola-superior-destudis-valencians-de-la-racv/ Luis Miguel Romero Villafranca donarà el discurs inaugural de | + | * [https://www.culturavalenciana.es/luis-miguel-romero-villafranca-donara-el-discurs-inaugural-de-lescola-superior-destudis-valencians-de-la-racv/ Luis Miguel Romero Villafranca donarà el discurs inaugural de l'Escola Superior d’Estudis Valencians de la RACV - Cultura Valenciana] |
| + | * [http://racv.es/va/actualitat/luis-miguel-romero-villafranca-nou-deca-de-la-racv Luis Miguel Romero Villafranca, nou Decà de la RACV - Real Acadèmia de Cultura Valenciana] | ||
| + | |||
| + | {{Successió | ||
| + | |títul=[[Image:RACV.jpg|40px]]<br>Decà de la RACV | ||
| + | |predecessor=[[José Luis Manglano de Mas]] | ||
| + | |successor=En el càrrec | ||
| + | |periodo=Des de [[2025]] | ||
| + | }} | ||
[[Categoria:Biografies]] | [[Categoria:Biografies]] | ||
| Llínea 49: | Llínea 60: | ||
[[Categoria:Advocats valencians]] | [[Categoria:Advocats valencians]] | ||
[[Categoria:Advocats d'Espanya]] | [[Categoria:Advocats d'Espanya]] | ||
| + | [[Categoria:Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] | ||
[[Categoria:Acadèmics RACV]] | [[Categoria:Acadèmics RACV]] | ||
[[Categoria:Decans RACV]] | [[Categoria:Decans RACV]] | ||
| − | [[Categoria: | + | [[Categoria:Valencianistes]] |
Última revisió del 11:25 30 jul 2025
| Luis Miguel Romero Villafranca | |||
|---|---|---|---|
| Nacionalitat: | Espanyola | ||
| Ocupació: | Juriste i advocat | ||
| Naiximent: | 1944 | ||
| Lloc de naiximent: | Valéncia | ||
Luis Miguel Romero Villafranca (Valéncia, 1944) és un juriste i advocat valencià. En l'actualitat, també és Decà de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV).
Biografia[editar | editar còdic]
Luis Miguel Romero és un advocat eixercint durant 50 anys, ha ocupat distints càrrecs en l'advocacia, com Decà del Colege d'Advocats, President del Consell Superior de Coleges d'Advocats de la Comunitat Valenciana, Vicepresident del Consell General de l'Advocacia Espanyola, i President de la Federació de Coleges d'Advocats d'Europa.
També ostentà càrrecs en l'Unió Iberoamericana de Coleges d'Advocats i l'Unió Internacional d'Advocats, ademés de l'Observatori Jurídic de l'Emigració, que engloba als Coleges d'Advocats d'Europa i del Nort d'Àfrica.
És també patró i president de la comissió jurídica de la Fundació per la Justícia, entitat des de la que ha prestat especial colaboració a les iniciatives del 19M.
Aixina mateix, és acadèmic de número de la Real Acadèmia de Jurisprudència i Llegislació, de la que fon president durant 10 anys i, actualment, és President Emèrit de la mateixa.
També ha eixercit el càrrec de President de la Cort d'Arbitrage de la Cambra de Comerç de Valéncia; té, ademés, la condició de Cònsul Honorari d'Ucrània.
És acadèmic de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV), des de l'any 2020, ocupant la Medalla 21. Fon nomenat Decà de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV), en giner de l'any 2025.
Premis i guardons[editar | editar còdic]
- Romero Villafranca ha segut condecorat en la Gran Creu al Mèrit en el Servici a l'Advocacia Valenciana, concedida per unanimitat per la Junta de Govern del Colege d'Advocats de Valéncia.
- Entre els guardons associats a l'advocacia, s'inclouen també el Botó d'Or de la Mutualitat General de l'Advocacia, la seua màxima distinció, com a reconeiximent als servicis prestats ad esta entitat en els últims nou anys.
- Creu de l'Orde de San Raimundo de Peñafort (en valencià, Sant Ramon de Penyafort).
Vore també[editar | editar còdic]
Referències[editar | editar còdic]
Enllaços externs[editar | editar còdic]
- Luis Miguel Romero Villafranca donarà el discurs inaugural de l'Escola Superior d’Estudis Valencians de la RACV - Cultura Valenciana
- Luis Miguel Romero Villafranca, nou Decà de la RACV - Real Acadèmia de Cultura Valenciana
| Predecessor: José Luis Manglano de Mas |
Decà de la RACV Des de 2025 |
Successor: En el càrrec |