Diferència entre les revisions de "Arròs en costra"

Sense resum d'edició
Sense resum d'edició
 
(No es mostren 14 edicions intermiges d'6 usuaris)
Llínea 1: Llínea 1:
Es un arros tipic de la ciutat d'[[Elig]] i de diverses poblacions del sur de la [[Província d'Alacant]]. La seu diferencia mes caracteristica es que te una "costra" elaborada en ous.
[[Archiu:Arroz con costra.jpg|thumb|right|300px|<center>Arròs en costra</center>]]


== Ingredients ==
L''''arròs en costra''' ès un [[arròs]] típic de la ciutat d'[[Elig]] i de diverses poblacions del sur de la [[província d'Alacant]].


- 1/2 conill.  
Hui s'associa sobretot a Elig i la [[Vega Baixa]] ([[Oriola]] i voltants), aixina com en atres pobles del sur de la província com [[Asp]] o [[Pego]]. És un plat de dumenge, de festa local i de celebració, especialment lligat a la festivitat de Sant Antoni, quan en Oriola era tradició cuinar-ho en romeria, dur el fòc al barri i compartir caçoles entre famílies.


- 1/2 pollastre.  
La seua diferència més característica és que té una "costra" elaborada en [[ou|ous]].


- 100 gr. de blanquet.  
== Ingredients ==
 
* 1/2 [[conill]].
- 1/2 kg. d'arros.  
* 1/2 [[pollastre]].
 
* 100 gr de blanquet.  
- 6 ous.  
* 1/2 kg d'arròs.  
 
* 6 ous.  
- Oli d'oliva.  
* [[Oli]] d'[[oliva]].  
 
* [[Sal]].  
- Sal.  
* [[Jolivert]].  
 
* [[Tomaca]].
- Jolivert.  
 
- Tomaca.
 
== Elaboracio ==


Es frig el conill i el pollastre. S'afegix un poc de tomaca i una vegada fregit s'afig aigua i es deixa bollir durant 30 minuts aproximadament. Es posa l'arros i quan estiga semi-blanet afegim els ous batuts i el blanquet trossejat.  
== Elaboració ==
Es frig el conill i el pollastre. S'afig un poc de tomaca i una vegada fregit s'afig [[aigua]] i es deixa bollir durant 30 minuts aproximadament. Es posa l'arròs i quan estiga semi-blanet afegim els ous batuts i el blanquet trossejat.  


Es fica en el forn fins que l'ou es dore, 15 o 20 minuts aproximadament.
Es fica en el forn fins que l'ou es dore, 15 o 20 minuts aproximadament.


== Enllaços externs ==


* [https://www.elespanol.com/cocinillas/recetas/pasta-y-arroz/20260401/expertos-alicantinos-coinciden-arroz-costra-hace-litros-agua-partes-caldo/1003744192124_30.html Los expertos alicantinos coinciden: el arroz con costra se hace con 2 litros de agua y 2 partes de caldo por 1 de arroz - ''El Español'']
 
[[Categoria:Gastronomia]]
[[Categoria:Gastronomia de la Comunitat Valenciana]]
[[Categoria:Gastronomia de la Comunitat Valenciana]]
[[Categoria:Arrossos]]
[[Categoria:Arrossos valencians]]