Anar al contingut

Anex:Reis d'Alba Longa

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià

Els reis d'Alba Longa són una série de reis llegendaris del Lacio i Alba Longa que, en la historiografia romana, varen omplir el buit de temps entre el desembarc d'Eneas en el Lacio i la fundació de Roma per Rómulo i Rem.

Ascanio, el primer de la dinastia, va fundar Alba Longa al voltant de la mitat de el XII, algun temps despuix de la destrucció de Troya (que, segons Eratóstenes, va ocórrer en l'any 1184 a. C.). El seu successor va ser Silvio, que a voltes és considerat el seu germanastre i a voltes fill seu. Per tant, l'orige de la dinastia real podria remontar-se tant als pares de Silvio, (ben siga Ascanio o ben Eneas i Lavinia), com al pare de Lavinia, Llatí.

Llista dels reis d'Alba Longa

[editar | editar còdic]

Conforme a les senyes de Tito Livio i de Dionisio de Halicarnaso esta és la llista dels reis llatins o d'Alba Longa:

Archiu:Ascanio - Augusta Emerita (M.A.N.) 01.jpg
Ascanio, fill de Eneas.
  • Eneas. Considerat com el primer rei llatí tant per Livio com per Dionisio.
  • Ascanio. Fill de Eneas i Creusa. Va regnar durant 38 anys.
  • Silvio. Fill de Eneas i Lavinia, o de Ascanio. Va regnar durant 29 anys.
  • Eneas Silvio. Fill de Silvio. Va regnar durant 31 anys.
  • Llatí Silvio. Possiblement un fill de Eneas Silvio. Va regnar durant 51 anys.
  • Alba. Possiblement un fill de Llatí Silvio. Va regnar durant 39 anys.
  • Atis (en Livio) o Capeto (en Dionisio). Possiblement un fill d'Alba. Va regnar durant 26 anys.
  • Capis. Possiblement un fill de Capeto. Va regnar durant 28 anys.
  • Capeto. Possiblement un fill de Capis. Va regnar durant 13 anys.
  • Tiberino Silvio. Possiblement fill de Capeto II. Va regnar durant 8 anys. Va morir en combat prop d'un riu i el seu cos va ser arrastrat per ell. El riu va ser rebatejat com Tíber en el seu honor.
  • Agripa. Possiblement un fill de Tiberino. Va regnar durant 41 anys.
  • Rómulo Silvio (en Livio) o Aladio (en Dionisio). Possiblement un fill de Agripa. Va regnar durant 19 anys. Se li considera un tirà i poc respectuós en els deus. Va atemorisar al poble tirant-li rajos, fins que ell mateixa va resultar mort per un i la seua casa va ser sumergida en el llac Albano.
  • Aventino. Possiblement un fill de Aladio. Va regnar durant 37 anys. El mont Aventino va ser cridat aixina en el seu honor.
  • Procas. Possiblement un fill de Aventino. Va regnar durant 23 anys.
  • Amulio. El més jove dels fills de Procas, que va usurpar el tro del seu germà Numitor. Va regnar durant 42 anys. Assessinat pels seus nebot-nets Rómulo i Rem.
  • Numitor. El germà major de Amulio. Va succeir a Amulio un any abans de la fundació de Roma. No es coneix el nom del seu successor.

Arbre genealògic dels reis llatins d'Alba Longa

[editar | editar còdic]

Plantilla:Familytree/start Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic

Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Arbre genealògic Plantilla:Familytree/end

Referències

[editar | editar còdic]

Vore també

[editar | editar còdic]