Anar al contingut

José Cernicharo Quintanilla

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià

José Cernicharo Quintanilla (Albacete 1956) Departament d'Astrofísica Molecular i Infrarroja. Institut d'Estructura de la Matèria (IEM). CSIC. és Doctor en Ciències Físiques i dirigix un equip d'investigació en l'estudi de l'Astrofísica Molecular.

Es va llicenciar en Ciències Físiques per l'Universitat Complutense de Madrit en 1978. Comença un any més tarde la seua tesis doctoral en radioastronomía en París en una beca del Ministeri d'Assunts Exteriors Francés[1] En 1983 va obtindre un lloc com a Encarregat d'Investigació en el Centre Nacional de la Recherche Scientifique (CNRS), en el que va permanéixer fins a 1989 any que retorna a Espanya com a codirector del Radiotelescopio de 30 m. del Institut de Radioastronomía Milimétrica de Granada (IRAM). Fins a l'any 1996 que s'incorpora com a professor d'investigació del CSIC treballa en l'Observatori Astronòmic Nacional, El llançament a l'espai del satèlit ISO (satèlit infrarrojo) va centrar al professor durant molts anys obtenint interessants senyes. En any 98 comença a treballar en la preparació científica del satèlit Herschel, un dels objectius fonamentals era investigar el vapor d'aigua present en l'Univers.

Director del Departament d'Astrofísica Molecular i Infrarroja i realisa investigació en astrofísica molecular, astronomia extragaláctica, astroquímica, aixina com en els efectes de l'atmòsfera terrestre en la propagació d'ones electromagnètiques.


Referències

[editar | editar còdic]
  1. «El proyecte ÀNIMA revolucionarà l'Astrofísica». Consultat el 1 d'agost de 2023.