Nota de defecte
En notació musical, una nota de defecte o notes de defecte són indicacions que informen als intérprets, «sobre passages importants que atres instruments toquen, [com una] despuix d'un llarc periodo de silenci».[1] Una senyal també pot funcionar com una guia per a un atre instrument per a l'improvisació musical o, si hi ha molts compassos de silenci, per a ajudar a l'intérpret a saber on té que entrar.
«Les notes de referència es poden donar solament com a guia, per a ajudar a l'entrada d'un artiste despuix de molts compassos de silenci... [El seu tamany i tots els elements associats en ells] és alguna cosa més chicotet que el tamany normal d'una nota, pero lo suficientment gran com per a ser llegible (65-75% del tamany normal d'una nota)».[2]
L'instrument senyalat s'indica en text i les notes de referència són més chicotetes que el restant. Les plicas de les notes de referència van totes en la mateixa direcció i les notes de referència es transponen a la tonalitat de l'instrument que va a entrar.[1]
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ 1,0 1,1 McGrain, Mark (1990). Music Notation, p.183. Hal Leonard. ISBN 9781476867052.
- ↑ Gerou, Tom & Lusk, Lindo (1996). Essential Dictionary of Music Notation, p.119. Alfred Music Publishing. ISBN 9781457410710.
Referències
[editar | editar còdic]
- Este artícul conté una traducció derivada de «Nota de defecto» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.