Serra de Utrera
La Serra de la Utrera, també cridada Karst de la Utrera, és un massiç càrstic situat en el terme municipal de Casares, en la província de Màlaga, Andalusia, Espanya. Es troba enclavada en un entorn de suaus tossals i planures. Té una altitut màxima de 354 m i està dividida en dos parts per un canó denominat Canuto Gran.
Estructura
[editar | editar còdic]Alberga més de cent coves, alvencs i abrics, entre els que destaquen la Cova Vella o Cova de la Hedionda, l'Alvenc de Chiulet Díaz o Hedionda II, la CRS.3 o Hedionda III, l'Alvenc dels Banys, en un desnivell de més de 90 metros, i la Cova del Gran Duc, situada en el Canuto Gran. També és notable el manantial dels Banys de la Hedionda, que aporta 60 l/s d'aigua sulfurosa.
Història
[editar | editar còdic]Conte en el seu interior en diversos jaciments arqueològics, la majoria d'ells espoliats o destruïts per a traure materials per a la construcció[1]
Referències
[editar | editar còdic]- Este artícul conté una traducció derivada de «Sierra de Utrera» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.