Anar al contingut

Sistema d'una etapa

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Archiu:Compresor alternativo CAPS 0 .jpg
Compressor alternatiu industrial d'una etapa de 8 cilindres para R22.

El sistema de compressió d'una etapa és aquell en el qual la compressió mecànica de gas refrigerante es realisa directament des de la pressió a l'eixida del evaporador fins a la pressió de condensació del refrigerante.[1] Per a dit comés s'utilisa un també cridat compressor d'una etapa.

Aplicacions

[editar | editar còdic]

La compressió d'una etapa –o compressió simple- és la més utilisada en sistemes de refrigeració de mijana capacitat i en sistemes acondicionadors d'aire aixina com en la majoria dels equips de refrigeració per la relativa simplicitat de la seua disseny i elemental circuit de refrigeració, aixina com el senzill sistema de control associat.

Llimitacions

[editar | editar còdic]

Existixen alguns paràmetros fonamentals que, en ser excedits en disseny, obliguen a buscar solució en un atre tipo de sistema frigorífic. Es mencionen dos d'ells:


Referències

[editar | editar còdic]
  1. En sistemes en estany de recirculado, la compressió es realisa des de la pressió de l'estany fins a la de condensació