Diferència entre les revisions de "Usuari:Caro de Segeda"
| Llínea 1: | Llínea 1: | ||
| + | {| style="margin:0.5em auto; width:95%; background-color:#FFFACD; border:2px solid #88A; padding:5px; text-align:center" | ||
| + | !Este usuari s'ha pres unes vacacions. | ||
| + | |} | ||
{| style="float: right; background-color:#f9f9f9; border: #99B3FF solid 1px" | {| style="float: right; background-color:#f9f9f9; border: #99B3FF solid 1px" | ||
|- | |- | ||
Revisió de 13:01 14 ago 2025
| Este usuari s'ha pres unes vacacions. |
|---|
| ||
|
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
|
Hola, ya fa uns anys que estic en esta Uiquipèdia, ajudant a que la llengua valenciana tinga més presencia en internet.
Sobre la llengua valenciana
Defenc el valencià com a llengua diferent del català i crec que l'única acadèmica que pot normalisar esta llengua es la RACV. També defenc l'us de l'accentuació en valencià.
A causa de la situació que patix la llengua valenciana, crec que l'us d'internet és la millor ferramenta per a evitar l'extinció i la glotofàgia de la llengua per part del català. Ademés, com tota llengua chicoteta, i en l'avanç de l'anglés en tots els àmbits, és necessari impulsar la creació de tot tipo de productes llingüístics (software en valencià, per eixemple) i utilisar la llengua valenciana en tots el àmbits possibles (des de la llectura de noveles fins a la creació de artículs sobre física quàntica).
Defensa de la llengua
La millor manera de defendre la llengua valenciana és parlant-la sempre que es puga, llegint en valencià, escoltant música en valencià i estudiant la llengua.
Crec que estaria be fer una llista comparativa dels térmens que existixen en valencià i en catlencià aixina com un diccionari que establixca les diferències en les atres llengües romàniques, especialment, el català i el balear.
També pense que la RACV deuria escriure diccionaris especialisats, sobre tot de ciències per a expandir el valencià en totes les àrees del saber.