Diferència entre les revisions de "26 de febrer"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
Llínea 4: Llínea 4:
 
* [[1274]]: En [[Bocairent]], el rei Jaume dona permís a Eiximeni Pérez de Oris per a que en el seu castell puga fer obres i cases, en el fi de que poquera residir son propietari, "o el propi rei, si anava alli".
 
* [[1274]]: En [[Bocairent]], el rei Jaume dona permís a Eiximeni Pérez de Oris per a que en el seu castell puga fer obres i cases, en el fi de que poquera residir son propietari, "o el propi rei, si anava alli".
 
* [[1426]]: El Bale concedix salvoconducte per a un terme de dos mesos, a favor de Celim, moro de [[Càrcer]] que usa de fisica, sa esposa, i so cunyat, per a que puguen anar a [[Requena]] a donar remei a la malaltia de l'esposa de Joan Sabara.
 
* [[1426]]: El Bale concedix salvoconducte per a un terme de dos mesos, a favor de Celim, moro de [[Càrcer]] que usa de fisica, sa esposa, i so cunyat, per a que puguen anar a [[Requena]] a donar remei a la malaltia de l'esposa de Joan Sabara.
* 1488 El Bale concedix salvoconducte per a un terme de dos mesos, a favor de Celim, moro de Càrcer que usa de fisica, sa esposa, i son cunyat, per a que puguen anar a Requena a donar remei a la malaltia de l'esposa de Joan Sabata.
+
* [[1488]]: El [[Bale general|Bale]] concedix salvoconducte per a un terme de dos mesos, a favor de Celim, moro de [[Càrcer]] que usa de fisica, sa esposa, i son cunyat, per a que puguen anar a [[Requena]] a donar remei a la malaltia de l'esposa de Joan Sabata.
* 1812 El retaule de l'Altar Major de la Catedral, fos en argent en l'any 1507, el qual havia segut desmontat i tralladat a Mallorca junt a tota la plata de la Seu en cinquantahuit caixes, fugint de les tropes de Napoleó, és fongué convertin-lo en moneda per a us de l'erari públic.
+
* [[1812]]: El retaule de l'Altar Major de la [[Catedral de Valéncia|Catedral]], fos en [[argent]] en l'any [[1507]], el qual havia segut desmontat i tralladat a [[Mallorca]] junt a tota la plata de la Seu en cinquantahuit caixes, fugint de les tropes de [[Napoleó]], és fongué convertin-lo en [[moneda]] per a us de l'erari públic.
  
 
== Naiximents ==
 
== Naiximents ==

Revisió de 15:58 1 nov 2025

<< Febrer 2025 >>
dl dt dc dj dv ds dg
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
Tots els dies

Acontenyiments

  • 1274: En Bocairent, el rei Jaume dona permís a Eiximeni Pérez de Oris per a que en el seu castell puga fer obres i cases, en el fi de que poquera residir son propietari, "o el propi rei, si anava alli".
  • 1426: El Bale concedix salvoconducte per a un terme de dos mesos, a favor de Celim, moro de Càrcer que usa de fisica, sa esposa, i so cunyat, per a que puguen anar a Requena a donar remei a la malaltia de l'esposa de Joan Sabara.
  • 1488: El Bale concedix salvoconducte per a un terme de dos mesos, a favor de Celim, moro de Càrcer que usa de fisica, sa esposa, i son cunyat, per a que puguen anar a Requena a donar remei a la malaltia de l'esposa de Joan Sabata.
  • 1812: El retaule de l'Altar Major de la Catedral, fos en argent en l'any 1507, el qual havia segut desmontat i tralladat a Mallorca junt a tota la plata de la Seu en cinquantahuit caixes, fugint de les tropes de Napoleó, és fongué convertin-lo en moneda per a us de l'erari públic.

Naiximents


Decesos

Festes


Santoral catòlic

  • St. Aleixandre
  • Sts. Fortunat i Néstor

Vore també


Giner | Febrer | Març | Abril | Maig | Juny | Juliol | Agost | Setembre | Octubre | Novembre | Decembre


Bibliografia