Diferència entre les revisions de "Mestre en Gai Saber"
(Etiquetes: Editat des de la versió per a mòvils Editat des de la versió per a mòvils Edició mòvil alvançada) |
|||
| (No es mostren 24 edicions intermiges d'5 usuaris) | |||
| Llínea 1: | Llínea 1: | ||
| − | '''[[Mestre en Gai Saber]]''' és un premi otorgat per l'entitat [[Lo Rat Penat]] que s'obté per mig de la participació en els [[Jocs Florals]] de la Ciutat i Regne de Valéncia. | + | '''[[Mestre en Gai Saber]]''' és un premi honorífic otorgat per l'entitat [[Lo Rat Penat]] que s'obté per mig de la participació en els [[Jocs Florals]] de la Ciutat i Regne de Valéncia. |
| − | El premi de Mestre en Gai Saber s'obté al guanyar tres premis ordinaris en distintes edicions dels [[Jocs Florals]]. Els premis en els quals s'obté | + | El premi de Mestre en Gai Saber s'obté al guanyar tres premis ordinaris en distintes edicions dels [[Jocs Florals]].<ref>{{DGLV|Mestre}}</ref> Els premis en els quals s'obté la distinció són la [[premi Flor Natural|Flor Natural]], la [[Viola d'Or]] i l'[[Englantina d'Or]], que es corresponen en la trilogia jocfloralesca de Fe, Pàtria i Amor. |
| − | Es considera que els poetes i escritors | + | Es considera que els poetes i escritors que guanyen estos tres premis en diferents edicions dels Jocs Florals de la Ciutat i Regne de Valéncia, obtenen el títul de '''Mestre en Gai Saber'''. |
| − | == | + | == En atres Jocs Florals == |
| − | + | Esta distinció, nomenada en el mateix nom, també existix en atres Jocs Florals com els Jocs Florals de Barcelona, des de la seua restauració en l'any [[1859]], o els [[Jocs Florals]] de la Llengua Catalana, celebrats en l'exili des de l'any [[1941]] fins a [[1977]]. | |
| + | == Llistat de poetes guardonats == | ||
| + | Llistat de poetes i poeteses guardonats per [[Lo Rat Penat]] en els [[Jocs Florals de la Ciutat i Regne de Valéncia]] (per orde alfabètic): | ||
| + | |||
| + | * [[Anfós Ramon i Garcia]] | ||
| + | * [[Chimo Lanuza]] | ||
| + | * [[Donís Martin i Albizúa]] | ||
| + | * [[Eduard Buil]] | ||
| + | * [[Eduart Genovés i Olmos]] | ||
| + | * [[Elena Casa i Llàcer]] | ||
| + | * [[Francesc Badenes i Dalmau]] | ||
| + | * [[Josep Melià i Castelló]] | ||
| + | * [[Manuel Rozalén Sales]] | ||
| + | * [[Miquel Castellano]] | ||
| + | * [[Pere Delmonte]] | ||
| + | * [[Rafael Villar i Belenguer]] | ||
| + | |||
| + | == Vore també == | ||
| + | |||
| + | * [[Lo Rat Penat]] | ||
| + | * [[Jocs Florals de la Ciutat i Regne de Valéncia]] | ||
| + | |||
| + | ==Referències== | ||
| + | <references /> | ||
| + | |||
| + | [[Categoria:Lliteratura]] | ||
[[Categoria:Lliteratura valenciana]] | [[Categoria:Lliteratura valenciana]] | ||
| − | |||
[[Categoria:Premis lliteraris en llengua valenciana]] | [[Categoria:Premis lliteraris en llengua valenciana]] | ||
| + | [[Categoria:Valencià]] | ||
[[Categoria:Lo Rat Penat]] | [[Categoria:Lo Rat Penat]] | ||
Última revisió del 16:19 19 nov 2025
Mestre en Gai Saber és un premi honorífic otorgat per l'entitat Lo Rat Penat que s'obté per mig de la participació en els Jocs Florals de la Ciutat i Regne de Valéncia.
El premi de Mestre en Gai Saber s'obté al guanyar tres premis ordinaris en distintes edicions dels Jocs Florals.[1] Els premis en els quals s'obté la distinció són la Flor Natural, la Viola d'Or i l'Englantina d'Or, que es corresponen en la trilogia jocfloralesca de Fe, Pàtria i Amor.
Es considera que els poetes i escritors que guanyen estos tres premis en diferents edicions dels Jocs Florals de la Ciutat i Regne de Valéncia, obtenen el títul de Mestre en Gai Saber.
En atres Jocs Florals[editar | editar còdic]
Esta distinció, nomenada en el mateix nom, també existix en atres Jocs Florals com els Jocs Florals de Barcelona, des de la seua restauració en l'any 1859, o els Jocs Florals de la Llengua Catalana, celebrats en l'exili des de l'any 1941 fins a 1977.
Llistat de poetes guardonats[editar | editar còdic]
Llistat de poetes i poeteses guardonats per Lo Rat Penat en els Jocs Florals de la Ciutat i Regne de Valéncia (per orde alfabètic):
- Anfós Ramon i Garcia
- Chimo Lanuza
- Donís Martin i Albizúa
- Eduard Buil
- Eduart Genovés i Olmos
- Elena Casa i Llàcer
- Francesc Badenes i Dalmau
- Josep Melià i Castelló
- Manuel Rozalén Sales
- Miquel Castellano
- Pere Delmonte
- Rafael Villar i Belenguer