Diferència entre les revisions de "Bunyol (gastronomia)"

Sense resum d'edició
Sense resum d'edició
 
(No es mostren 23 edicions intermiges d'5 usuaris)
Llínea 1: Llínea 1:
El '''bunyol''' es un dolç valencià. En parlar de bunyols, en [[Valéncia]] els associem a les nostres festes principals. Sobretot a les [[Falles]], a la [[Fira de Juliol]] i al [[Dia de Tots Sants]].
[[File:Bunyol de carabassa.jpg|thumb|right|300px|<center>Bunyol</center>]]


Per estes dates en gran numero d'establiments i en numeroses parades a l'aire lliure nos oferixen els tipics bunyols acabats de fer i calents, per a consumir-los en un bon chocolate o a soles.
[[Image:bunyol2.jpg|thumb|right|300px|<center>Típica bunyolera valenciana</center>]]
 
El '''bunyol''' és un dolç típic [[Comunidad Valenciana|valencià]]. En parlar de bunyols, en el [[Regne de Valéncia]], s'associen a les festes principals valencianes. Sobretot a les [[Falles]], a la [[Fira de juliol]] i a [[Tots Sants]].
 
En eixes dates en gran número d'establiments i en numeroses parades a l'aire lliure oferixen a la gent els típics bunyols acabats de fer i calents, per a consumir-los en un bon [[chocolate]] o a soles.


== Ingredients ==
== Ingredients ==
*Farina.
*Aigua.
*Rent i sucre per damunt.
*Oli per a fregir-los.


== Elaboracio ==
* [[Farina]].
En aigua tíbia es desfa el rent i se li afig la farina. Quan esta pasta blanca ha reposat i ha pujat un poc, es formen els bunyols en la ma, a pessics, i es frigen en prou d'[[oli]]. En traure'ls de la paella, es tira un poc de sucre per damunt. Es aconsellable consumir-los acabats de fer.
* [[Aigua]].
* [[Rent]] i [[sucre]] per damunt.
* [[Oli]] per a fregir-los.
 
== Elaboració ==
En aigua tíbia es desfà el rent i se li afig la farina. Quan esta pasta blanca ha reposat i ha pujat un poc, es formen els bunyols en la , a pessics, i es frigen en prou d'[[oli]]. En traure'ls de la paella, es tira un poc de sucre per damunt. És aconsellable consumir-los acabats de fer.


== Bunyols de carabassa ==
== Bunyols de carabassa ==
Es una varietat de bunyol. A la pasta del bunyol se li afig [[carabassa]] bollida o torrada i en aixo radica la diferencia.
És una varietat de bunyol. A la pasta del bunyol se li afig [[carabassa]] bollida o torrada i en això radica la diferencia.


== Bunyols de poma ==
== Bunyols de poma ==
En la comarca del Raco d'[[Ademus]] s'elabora esta varietat de bunyols. Estan farcits de poma torrada feta confitura.
En la comarca del Raco d'[[Ademus]] s'elabora esta varietat de bunyols. Estan farcits de [[poma]] torrada feta confitura.
 
== Figa albardà ==
 
La [[Figa albardada|figa albardà]] és típica de [[Castelló]], és la pasta del bunyol pero farcida d'una figa seca.


== Enllaços externs ==
{{DGLV|Bunyol}}


[[Categoria:Gastronomia]]
[[Categoria:Gastronomia de la Comunitat Valenciana]]
[[Categoria:Gastronomia de la Comunitat Valenciana]]
[[Categoria:Aliments]]
[[Categoria:Postres]]
[[Categoria:Postres Valencians]]
[[Categoria:Dolços]]
[[Categoria:Dolços valencians]]