Diferència entre les revisions de "28 de febrer"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
 
(No es mostren 4 edicions intermiges d'2 usuaris)
Llínea 5: Llínea 5:
 
* [[1360]]: El rei Pere encarrega al seu argenter Pere Bernés, que fera la guarnició de l'espasa que havia de portar en sa coronació, que havia de ser "com pus bell e pus rich e pus sotil" que ningú poquera imaginar.
 
* [[1360]]: El rei Pere encarrega al seu argenter Pere Bernés, que fera la guarnició de l'espasa que havia de portar en sa coronació, que havia de ser "com pus bell e pus rich e pus sotil" que ningú poquera imaginar.
 
* [[1381]]: Els [[jurats de Valéncia]] reclamen als d'Albarrasí l'import més els prejuïns fets a Jafuda Cabell Male, judeu de [[Valéncia]], al qual li han embargat cent arroves de [[llana]] que transportava en autorisació llegal.
 
* [[1381]]: Els [[jurats de Valéncia]] reclamen als d'Albarrasí l'import més els prejuïns fets a Jafuda Cabell Male, judeu de [[Valéncia]], al qual li han embargat cent arroves de [[llana]] que transportava en autorisació llegal.
 +
* [[1388]]: El Cardenal Jaume d'Aragó, junt al Capítul, expedix una Constitució per a que ni el bisbe ni son vicari general, poquera canéixer contra algun canonge de la catedral per raó de crim o delit a instància fiscal, excepte el cas d'heregia.
 +
* [[1401]]: Els Jurats de Valéncia comuniquen al justícia de Calatayu , que Joan de Brusca reclama un esclau nomenat Jordi de la seua propietat, que va fugir en el camí de [[Saragossa]], i fon detingut pel lloctinent Joan Porculas.
  
 
== Aniversaris ==
 
== Aniversaris ==
Llínea 31: Llínea 33:
  
 
== Bibliografia ==
 
== Bibliografia ==
* [[Antoni Ruiz Negre|Ruiz Negre, Antoni]]. ''Efemèrides i curiositats valencianes'' (Edicions Mosseguello, 2014) ISBN: 978-84-940548-6-0
+
* [[Antoni Ruiz Negre|Ruiz Negre, Antoni]]. ''Efemèrides i curiositats valencianes'' ([[Edicions Mosseguello]], [[2014]]). ISBN: 978-84-940548-6-0
* [[Antoni Ruiz Negre|Ruiz Negre, Antoni]]. ''3000 efemèrides i curiositats valencianes'' (Edicions Mosseguello, 2022) ISBN: 978-84-125453-5-7
+
* Ruiz Negre, Antoni. ''3000 efemèrides i curiositats valencianes'' (Edicions Mosseguello, [[2022]]). ISBN: 978-84-125453-5-7
  
 
[[Categoria:Febrer]]
 
[[Categoria:Febrer]]

Última revisió del 18:30 12 nov 2025

<< Febrer 2025 >>
dl dt dc dj dv ds dg
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
Tots els dies


Acontenyiments[editar | editar còdic]

  • 1360: El rei Pere encarrega al seu argenter Pere Bernés, que fera la guarnició de l'espasa que havia de portar en sa coronació, que havia de ser "com pus bell e pus rich e pus sotil" que ningú poquera imaginar.
  • 1381: Els jurats de Valéncia reclamen als d'Albarrasí l'import més els prejuïns fets a Jafuda Cabell Male, judeu de Valéncia, al qual li han embargat cent arroves de llana que transportava en autorisació llegal.
  • 1388: El Cardenal Jaume d'Aragó, junt al Capítul, expedix una Constitució per a que ni el bisbe ni son vicari general, poquera canéixer contra algun canonge de la catedral per raó de crim o delit a instància fiscal, excepte el cas d'heregia.
  • 1401: Els Jurats de Valéncia comuniquen al justícia de Calatayu , que Joan de Brusca reclama un esclau nomenat Jordi de la seua propietat, que va fugir en el camí de Saragossa, i fon detingut pel lloctinent Joan Porculas.

Aniversaris[editar | editar còdic]

Naiximents[editar | editar còdic]


Decesos[editar | editar còdic]


Festes[editar | editar còdic]


Santoral catòlic[editar | editar còdic]

  • St. Macari
  • Sts. Just i Romà

Vore també[editar | editar còdic]


Giner | Febrer | Març | Abril | Maig | Juny | Juliol | Agost | Setembre | Octubre | Novembre | Decembre


Bibliografia[editar | editar còdic]