Diferència entre les revisions de "El Ràfol de Salem"

Sense resum d'edició
Llínea 73: Llínea 73:
== Monuments ==
== Monuments ==
*'''Iglésia Parroquial'''. Està dedicada a Nostra Senyora dels Àngels i fon ampliada en [[1760]].  
*'''Iglésia Parroquial'''. Està dedicada a Nostra Senyora dels Àngels i fon ampliada en [[1760]].  
*'''Ermita de Sant Blai'''. Construcció originària del s. XV, ha patit transformacions molt importants des del s. XVIII fins a hui.  
*'''Ermita de Sant Blai'''. Construcció originària del [[segle XV]], ha patit transformacions molt importants des del [[segle XVIII]] fins a hui.  
*'''Calvari'''.  
*'''Calvari'''.  
*'''Rellonges solars'''.  
*'''Rellonges solars'''.  
   
   
== Festes locals ==
== Festes locals ==
*'''3 de febrer'''. Sant Blai, porrat, benedicció i repartiment de pa al veïnat.  
*'''[[3 de febrer]]'''. Sant Blai, porrat, benedicció i repartiment de [[pa]] al veïnat.  
*'''Festes Patronals''' del 2 al 8 d'agost, dedicades a Sant Tomàs, el Diví Salvador, la Divina Aurora i la Divina Pastora. Estes festes foren canviades de data per votació popular, ya que abans se celebraben del 20 al 23 de setembre.  
*'''Festes Patronals''' del 2 al 8 d'[[agost]], dedicades a Sant Tomàs, el Diví Salvador, la Divina Aurora i la Divina Pastora. Estes festes foren canviades de data per votació popular, ya que abans se celebraben del 20 al 23 de [[setembre]].  


== Atres activitats ==
== Atres activitats ==
Llínea 85: Llínea 85:


== Gastronomia ==
== Gastronomia ==
Manté des de sempre una arrelada tradició gastronòmica: plats i dolços elaborats ab els productes naturals d'esta comarca, els productes agroalimentaris característics de la Vall d'Albaida (oli, armeles, vi, aus i ous, mel, arrop i talladetes, carns...).
Manté des de sempre una arrelada tradició gastronòmica: plats i dolços elaborats ab els productes naturals d'esta comarca, els productes agroalimentaris característics de la [[Vall d'Albaida]] ([[oli]], [[armeles]], [[vi]], aus i ous, [[mel]], arrop i talladetes, carns...).


== Referències ==
== Referències ==