Damasonium alisma subsp. bourgaei
Damasonium alisma subsp. bourgaei és una subespecie de planta aquàtica de la família de les alismatáceas.
Hàbitat
[editar | editar còdic]Són natives del sur i surest d'Europa i el nort d'Àfrica. En Espanya en les Illes Balears en Mallorca i Menorca a on creix en bassals temporals, en zones a on el periodo d'inundació és més llarc i en els màrgens de cursos d'aigua.
Descripció
[editar | editar còdic]Esta espècie viu en bassals temporals de les zones seques de Mallorca. Es tracta d'una planta aquàtica que viu arrelada en els #sediment de els bassals d'a on naixen els fulls. Les fulls tenen un llarc pecíol que els permet aplegar fins a la superfície a on queden surant les làmines que són largamente ovadas (la part més ampla en la base). Forma unes inflorescèncias que ixen de l'aigua, en forma de verticilos, de florés en tres pétals blancs o rosats. El frut, molt característic, té forma d'estrela rígida. Baldellia ranunculoides s'assembla una miqueta pero té els fulls més estrets, són erectas en lloc de surar i viu en chicotets torrents i séquies en lloc de créixer en els bassals. Potamogeton coloratus també pot tindre un aspecte paregut pero viu en zones molt diferents i l'inflorescència té forma de mechó sense pétals evidents. Florix en abril-maig.[1]
Referències
[editar | editar còdic]- ↑ Senyes en Herbarivirtual
- Este artícul conté una traducció derivada de «Damasonium alisma subsp. bourgaei» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.