Fernando Lázaro Fernández

Fernando Lázaro Fernández
Nacionalitat: Espanyola
Ocupació: Periodiste i professor universitari.
Naiximent: 15 d'abril de 1966
Lloc de naiximent: Logronyo, La Rioja, Espanya
Defunció: 14 de juny de 2025
Lloc de defunció: Madrit, Comunitat de Madrit, Espanya

Fernando Lázaro Fernández (Logronyo, 15 d'abril de 1966 - † Madrit, 14 de juny de 2025), fon un periodiste i professor universitari espanyol, referent en el periodisme d'investigació, i especialisat en seguritat, terrorisme i defensa.

BiografiaEditar

Fernando Lázaro naixqué en Logronyo, La Rioja, en l'any 1966. Despuix de llicenciar-se en la Facultat de Comunicació de l'Universitat de Navarra, començà la seua carrera periodística en el diari logronyés Diario de la Rioja, i en el diari madrileny Diario 16.

Posteriorment, junt en atres periodistes, participà en la fundació del periòdic El Mundo, a on va aplegar a ser redactor cap, i va firmar diverses portades mítiques: sobre cas de l'acusació a la banda terrorista ETA durant el govern de José Luis Rodríguez Zapatero, els GAL i l'investigació sobre el cas Lasa i Zabala, l'evasió de capitals de Jordi Pujol i la seua família a Andorra, el supost conte bancari en Suïssa que El Mundo atribuïa a l'alcalde nacionaliste català Xavier Trias, l'image dels ataüts dels fallits pel COVID-19 en el Palau de Gèl i de l'Automòvil, les anomenades cloaques de l'estat ademés de revelar el Delcygate o Cas Delcy, —trobada mantinguda en l'aeroport Adolfo Suárez Madrit-Barajas, entre la ministra de Nicolás Maduro, Delcy Rodríguez i el llavors ministre de Transports José Luis Ábalos—.

Compaginà la seua llabor periodística en la docència, com a professor universitari en el màster del diari El Mundo, i en l'Universitat CEU-San Pablo, el màster sobre Liderage i Valors. En les seues classes, fon mestre i mentor per a diverses generacions de periodistes, un professional d'ètica increbantable i un investigador incansable.

També fon un assidu colaborador radiofònic en diversos mijos, entre els que es troben EsRadio, Televisió Espanyola, Telemadrid i Ràdio Nacional d'Espanya.

Fernando Lázaro fallí en la ciutat de Madrit el 14 de juny de l'any 2025, com a conseqüència d'un limfoma MALT (de teixit linfoide associat a mucosa), del que havia segut diagnosticat en l'any 1999, i tractat des del Servici d'Hematologia-Hemoterapia de l'Hospital Universitari Ramón i Cajal (Madrit).

Premis i guardonsEditar

ReferènciesEditar

Enllaços externsEditar