27 de febrer
- REDIRECCIÓ Plantilla:CalendariDia1dg
Acontenyiments
editar- 1249: La reina Violant d'Hungria dicta setència sobre el problema de Castelló, que obliga a Pedro de Portugal a acceptar que es poble en la plana, en la obligació de mantindre a la seua família i a trentacinc soldats en el castell.
- 1412: Entre Morvedre i Puçol té lloc la batalla del Cusolar, en la que s'enfronten Centelles i Vilaraguts, en defensa del Comte d'Urgell i Fernando de Trastamara.
- 1793: En motiu de l'afrancesament impost sobre l'ambit cultural valencià, els alumnes de l'Universitat protesten, amotinant-se i creantenfrontaments en els partidaris dels francesos.
- 1909: Don Luis Gil Sumbiela propon al Comité de l'Exposició, la construcció d'un tranvia aéreu entre el Pla del Remei i l'Albereda, el qual cediria a l'Exposició un dèu per cent dels beneficis.
Naiximents
editar- Joaquim Sorolla, pintor valencià (f. 1923)
Decesos
editar- 1989: Konrad Lorenz, zoolec austríac (n. 1903)
Festes
editar
Santoral catòlic
editar- Sts. Baldomer i Gabriel
- St. Basili
Vore també
editar
| Giner | Febrer | Març | Abril | Maig | Juny | Juliol | Agost | Setembre | Octubre | Novembre | Decembre |
Bibliografia
editar- Ruiz Negre, Antoni. Efemèrides i curiositats valencianes (Edicions Mosseguello, 2014). ISBN: 978-84-940548-6-0
- Ruiz Negre, Antoni. 3000 efemèrides i curiositats valencianes (Edicions Mosseguello, 2022). ISBN: 978-84-125453-5-7