Diferència entre les revisions de "República Dominicana"

Pàgina nova, en el contingut: «La '''República Dominicana''' és un estat de la Regió del Carib que ocupa les dos terceres parts de l'illa de la Hispaniola, sent la segona illa mé...».
 
Sin resumen de edición
 
(No es mostren 15 edicions intermiges d'5 usuaris)
Llínea 1: Llínea 1:
La '''República Dominicana''' és un estat de la [[Regió del Carib]] que ocupa les dos terceres parts de l'illa de la [[Hispaniola]], sent la segona illa més gran del archipèlec de les Antilles. Llimita a l'oest en [[Haití]] i està separat, a l'est, de l'illa de [[Puerto Rico]] pel [[pas de la Mona]]. Té una superfície territorial de 48.442 km² i una població de més de 9 millons d'habitants. La seu del govern i capital del país és Santo Domingo de Guzmán.
{{Ficha de país
| nom_oficial = República Dominicana
| image_bandera = Flag of the Dominican Republic.svg
| image_escut = Coat of arms of the Dominican Republic.svg
| image_escut_tamany = 90px
| image_mapa = Dominican Republic (orthographic projection).svg
| lema_nacional = ''Dios, Patria y Libertad''<br>''Deu, Pàtria i Llibertat''
| himne_nacional = [[Himne nacional de la República Dominicana|¡Quisqueyanos valientes!]]
| capital = [[Santo Domingo]] [[Archiu:Escudo de Santo Domingo de Guzmán.svg|20px]]
| capital_població = 1 410 692
| capital_coord = 18°28′35″N 69°53′36″O
| ciutat_principal =
| principals ciutats=
| festa_nacional=
| idioma_oficial = [[Idioma Espanyol|Espanyol]]
| govern = [[República]] [[Presidencialisme|presidencialista]] [[Estat unitari|unitària]]
| dirigents_títuls = [[President de la República Dominicana|President]]<br>[[Vicepresident de la República Dominicana|Vicepresidenta]]
| dirigents_noms = [[Danilo Medina]]<br>[[Margarita Cedeño]]
| fundació = [[Independència]]
| fundació_hites = • d'[[Espanya]]<br />• d'[[Haití]]<br />• d'[[Imperi Espanyol|Espanya]]<br />• d'[[Estats Units]]
| fundació_dates = <br />1 de decembre de 1821 <br />&nbsp;27 de febrer de 1844 <br />&nbsp;16 d'agost de 1863
| superfície = 48311
| superfície_lloc = 131
| superfície_aigua = 0.7%
| fronteres = 360 km
| costes = 1575 km
| població = 9445281
| població_any = 2010
| població_lloc = 85
| població_densitat =
| PIB_nominal= USD 62&nbsp;790 mill
| PIB_nominal_any = 2014
| PIB_nominal_lloc = 70
| PIB_nominal_per_cápita = US$ 6044
| PIB = USD 135&nbsp;738 mill
| PIB_any = 2014
| PIB_lloc = 73
| PIB_per_cápita = $9981
| IDH = 0.702
| IDH_any = 2013
| IDH_lloc = 102
| IDH_categoria = <font color="green">'''Alt'''</font>
| moneda = [[Pes dominicà|Pes]] (RD$,<code>[[ISO 4217|DOP]]</code>)
| gentilici = dominicà, -na
| horari = UTC–4
| horari_estiu =
| cctld = [[.do]]
| còdic_telefònic =  1-809, 1-829, 1-849
| prefix_radiofònic = HIZ-HIA-HIAW
| còdic_ISO = 214 / DO / DOM
| membre_de = [[Organisació de les Nacions Unides|ONU]], [[Organisació dels Estats Americans|OEA]], [[Tractat de Lliure Comerç entre Estats Units, Centreamèrica i República Dominicana|CAFTA-RD]], [[Sistema de la Integració Centroamericana|SICA]], [[Organisació d'Estats Iberoamericans per a l'Educació, la Ciència i la Cultura|OEI]], [[Grup de Riu]], [[Organisació per a l'Agricultura i l'Alimentació|FAO]], [[Associació d'Estats del Carip|AEC]], [[Estats d'Àfrica, del Carip i del Pacífic|ACP]], [[INTERPOL]], [[Petrocaribe]], [[Organisació Mundial del Comerç|OMC]], [[Unió Llatina|UL]], [[Sistema Econòmic Llatinoamericà i del Carip|SELA]], [[Unesco]], [[Parlament Centroamericà|Parlacen]], [[Federació Internacional de Societats de la Creu Roja i de la Mija Lluna Roja|IFRCS]], [[Associació d'Estats Iberoamericans per al Desenroll de les Biblioteques Nacionals d'Iberoamèrica|ABINIA]].
| Ciutats importants:
| División administrativa:
| nota1 =
| matrícula_coche= DOM
| matrícula_avió= HI
}}
La '''República Dominicana''' és un estat de la [[Regió del Carip]] que ocupa les dos terceres parts de l'illa de l'[[Hispaniola]], sent la segona illa més gran de l'archipèlec de les [[Antilles]]. Llimita a l'oest en [[Haití]] i està separat, a l'est, de l'illa de [[Puerto Rico]] pel [[pas de la Mona]]. Té una superfície territorial de 48.442 km² i una població de més de 9 millons d'habitants. La sèu del govern i capital del país és [[Santo Domingo]].


{{Amèrica}}
== Referències ==
{{Traduït de|ca|República Dominicana}}


{{Traduït de|ca|República Dominicana}}
== Enllaços externs ==
{{Commonscat|Dominican Republic}}
 
{{Països d'Amèrica}}
[[Categoria:República Dominicana]]
[[Categoria:Països]]
[[Categoria:Països d'Amèrica]]
[[Categoria:Països d'Amèrica]]