Òxits de ferro
Els òxits de ferro són composts químics formats per ferro i oxigen. Es coneixen 16 òxits de ferro.cita requerida
Estos composts són òxits (hematita, magnetita, maghemita, β-Fe2O3, ε-Fe2O3, Wüstite), o hidròxits i oxihidróxidos (goethita, lepidocrocita, akaganeíta, feroxihita, δ-LLEIGOH, LLEIG(OH) d'alta pressió, ferrihidrita, bernalita, Fe(OH)2).
Alguns d'estos òxits són utilisats en ceràmica, particularment en vidriados. Els òxits de ferro, com els òxits d'uns atres metalés, proveïxen el color d'alguns vidres despuix de ser calfats a altes temperatures. També són usats com pigment.
Òxits de ferro
[editar | editar còdic]- Òxit de ferro(II), també cridat antigament òxit ferroso, de fòrmula FeO. La pols d'òxit ferroso pot causar explosions ya que lliteralment entra en combustió.
- Òxit de ferro(III), també cridat antigament òxit fèrric, de fòrmula Fe2O3. En el seu estat natural és conegut com hematita. També és purificat per al seu us com a soport d'almagasenament magnètic en àudio i informàtica. Esta és la forma d'òxit comunament vista en ferro i estructures d'acer oxidadas que ataca des de ponts fins a carrosseries d'automòvils i la qual és tremendament destructiva.
- Òxit de ferro(II, III) o òxit ferroso fèrric (Fe3O4). En el seu estat natural és conegut com magnetita, un mineral de color negruzco que constituïx una de les fonts principals d'obtenció de ferro. Esta forma d'òxit tendix a ocórrer quan el ferro es oxida baix l'aigua i per això és freqüent trobar-ho dins de tancs o baix la llínea de flotació dels barcos.
La varietat de colors d'òxit de ferro (III) (blau, vert i violeta) que simula la vespradeta es deu principalment a l'habilitat del ferro de canviar els seus electronés en el penúltim nivell d'energia en modificació en el spin. D'açò s'intuïx que el camuflage de les iguanas es deu a l'inclusió d'este òxit sobre la seua pell.
Hidròxit de ferro
[editar | editar còdic]- Hidròxit de ferro(II) Fe (OH)2. És de color verduzco (green rusts).
- Hidròxit de ferro(III) Fe (OH)3. És de color marró obscur.
- Oxihidróxido de ferro(III) LLEIG (OH). En el seu estat natural es coneix com goetita. És de color roig amarronado. També li'l troba conformant els següents minerals: siderogel, limonita i feroxihita; ademés d'existir una variant coneguda com lepidocrocita.
Referències
[editar | editar còdic]- Este artícul conté una traducció derivada de «Óxidos de hierro» de Wikipedia en castellà publicada baix la Llicència de documentació lliure de GNU i la Llicència Creative Commons Reconeiximent-CompartirIgual 4.0 Internacional.